fredag 2 maj 2014

Ute

Idag är temat för utmaningen jag tagit mig an, ute. Finns massor av vackert stämningsfullt och även ett å annat mindre vackert ute just nu. Min tanke om lösning fick jag imorse när jag såg att det fortfarande var snö kvar, höll tummarna att det skulle finnas lite kvar tills jag kom hem. Det fanns lite snö kvar på skuggiga platser, snodde med mig lite i handen och la runt en maskros.
Dels blev det en fin blandning av årstider, men min tanke var en helt annan. Jag ville illustrera "Ute i kylan" att inte vara riktigt accepterad. Vem tycker om maskrosor egentiligen? Kanske de allra flesta av oss tycker de lyser upp vackert, bara de håller sig undan från min trädgård....
Det väcker även något annat hos mig, men si det tar vi en annan gång. Känner att jag varit djup tillräckligt nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar