onsdag 23 april 2014

Lika trött idag...

...misstänker att det kan bero på en begynnande UVI (urinvägsinflammation) Tänk vad lustigt det är med förkortningar, en del använder man så ofta och känns så självklara att alla förstår. Så är ju dock inte fallet, ibland kan de tyckas helt obegriplig och ibland blir de alladeles bort i tok. För ett tag sedan fick jag en fråga om vad KG, som jag ofta skriver, betyder. Förklarade då att i mitt fall står det för KäraGubbe, berättade om när jag var ny i blogg/listvärlden och att alla skrev om KS och KM och jag kunde inte begripa att så många hade namnet KarlSune och KarlMagnus tills jag förstod vad de stod för. Den lille killen som oxå lyssnat säger då att man faktiskt oxå kan skriva KK, Kära Karl..... tror dock att det inte skulle bli så himlans bra... Jag och KK handlade idag...nu ska KK och jag gå på promenad... dags att krypa ner i sägen brevid KK....Kan tänka mig att de allra flesta skulle tänka något helt annat än Kära Karl..... så jag fortsätter med mitt KG :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar