söndag 2 mars 2014

Helgen lider mot sitt slut...

... Nog för att vi haft en mild vinter och inte allt för många dagar då jag lindat in mig som en kåldolme med endast näsan utanför, men vem f-n har lagt beslag på solen??? Får jag inte tanka sol snart kommer jag gå under...ja så känns det i alla fall... Idag kände jag mig som högexplosiv dynamit och stackars sonen var den som tände på stubinen, tur han vet att jag skäller mer än jag bits... men nog känner jag mig lite skamsen... Får göra extra god middag imorgon för att gottgöra. Idag har jag varit i Uppsala i stort sett hela dagen då mina grabbs sprungit i skogen och skjutit på varandra med färgkulor. Köpte mig ett glittertyg som ska få agera bakgrund, fick testa lite hemma hos go vännen som hade vackra tulpaner, och jag känner mig nöjd med resultatet...

Tänk att jag förr om åren totalt dissade tulpaner, tyckte de var urtrista som bara slokar, nu fullkomlig älskar jag dem i alla dess former.....
Som knoppar... som fullt utslagna och även som vissna....
Tror banne mig jag ska unna mig en bukett tulpaner i morgon så jag får njuta lite och även ha villiga modeller som jag slipper muta :)
Så där ja, nu har jag fixat dag två i bloggutmaningen, bara 98 dagar kvar.... Puss och Kram från mig!

1 kommentar:

  1. Här får du länken till en fotokompis som har fotat vissna tulpaner i flera år
    http://biholm.wordpress.com/biholm´s-blog/lek-med-vissnande-tulpaner-2/

    SvaraRadera