fredag 21 mars 2014

Fredagsmys

..började tidigt för min del. Kompade ut strax efter lunch, hämtade upp sonen i byn och rattade hem. Tänka sig att av morgonens slirieri fanns inte mycket kvar till vår stora förtjusning. Nu ska nog våren få utrymme att ta fart igen. Vid hemkomsten laddade jag om satte mig åter i bilen och for till Thuns där min goa vän väntade. Vi tittade, flabbade, provade, drömde och fikade. Just en sån där fredagseftermiddag som sätter piff på livet. Eftersom dagens tema var post så gav vi oss ut på en liten upptäcksfärd runt Faringe station och hittade två tjusiga vattenposter.

Fotade ur olika vinklar och jag kan lova att de två gulklädda arbetarna tittade lite roat på mig där jag studsade i kring.....

När jag sedan lurade upp min vän att gå balansgång på spåret kunde de inte hålla tillbaka skrattet...

..och det bjuder jag på. Det fanns en tid jag var lite rädd att synas och väcka löjja, visst finns ett uns av den rädslan kvar men inte så mycket. Just idag bjöd jag på det och känner mig faktiskt lite stolt att jag gjorde deras arbetsdag lite roligare :)
Nu ska jag kika på Mord i Paradiset innan sängdags. Imorgon ska jag träffa en annan go tjej för en fotograferingsstund, ska bli såå skoj och det är bäst att jag är på topp ...

1 kommentar: