fredag 3 januari 2014

Bonusdag

Tog mig en ledig dag och sovmorgon. Vaknade pigg och utvilad redo för utmaningar. Vädret lika grått och trist som den sista tiden och inte alls lockande till utevistelse. Tog i alla fall en halvlång förmiddagspromenad med Prinsessan och satte mig sedan i bilen och åkte till Märsta (med ett stopp på Thuns och två nya tröjor i shoppingkassen). Hade en mysig stund med en go vän, kikade i affärer och käkade gudomligt god sushi. Till middag fick det bli en smaskens macka....

På kvällskvisten lekte jag med mig själv.... ja som modell i min nya "studiodel" (det var väl ingen som fick andra tankar) upptäcker hela tiden nya funktioner med min nya kamera och gör sånna där barnsliga tillrop av förtjusning. Jag är verkligen nördig mellan varven, men en lycklig nörd. Jag har idag testat funktionen att använda min iPhone som utlösare av kameran, jisses vad kul och mycket lättare att ta självporträtt!!
Behöver verkligen bättre belysning för att få till bättre bilder med mindre arbete i photoshop, men känner mig ändå rätt nöjd. Så där nöjd att jag nu kan krypa till sängs och somna med ett leende!

Tack för mig Tjoohej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar