måndag 9 december 2013

Nu är den här!!

Vintern alltså, snön täcker marken och det känns genast mycket ljusare och finare ut. Mängden som kommit här hos oss känns helt lagom och det räcker om det fylls på några fjun då och då om ni frågar mig. Nu får väl inte jag, eller någon annan heller för den delen, bestämma den saken vilket nog är ganska bra. Tänk om vi kunde styra över väder och vind.... ja jisses vilken katastrof.... vilka bråk... vill inte ens tänka tanken!! Jag är som ni säkert redan förstått en av dem som gillar alla våra årstider och gillar den variation som det ger, har nog med min rastlöshet att göra :) Det får inte bli samma samma då tröttnar jag ... Men den trötthet som jag drabbas av den här tiden på året är inget jag direkt uppskattar, det känns som om jag går omkring med konstant sömnbrist och har svårt att hålla mig vaken under en hel dag. Nåja snart vänder det och ljuset återvänder och även min energi.
Nu är det dags att skaka liv i mina pojkar, tvinga i min kropp lite frukost och ge mig ut med Prinsessan innan avfärd mot jobbet och en ny arbetsvecka!
Ha en fin måndag alla goa!

1 kommentar:

  1. Ha en go dag i morgon!
    Din bild på FB på dina nya Icebugs fick mig att äntligen gå och köpa mig ett par till mig själv!
    Svarta Curlingkängor med härliga dubbar under!!!
    Två underbara promenader senare så funderar jag på VARFÖR det skulle dröja så länge?!?!
    Tack för "knuffen" Lizzie!

    SvaraRadera