lördag 12 oktober 2013

Frustrerad!!

Hade ju sånna planer för fotografering med babytäcket, så ivrig att jag satte planen i verket efter frukost och morgonpromenad. Baxade fram babyvaggan jag fyndade för några år sedan. Rotade fram prickigt spetstyg från IKEA, ut med hela härligheten på gräsmattan...

Spände fast spetstyget i ett äppelträd och ordnade fixade och donade.... Men va f-n....blev ju inte alls vad jag tänkt, det strålande direkta solen gjorde att täcket inte alls kom fram....



Ner med tyget flyttade allt till skuggan, upp med tyget i tvättsträcket istället...


Blev inte heller alls vad jag tänkt, packade ner allt i vaggan, vrålade på sonen som fick hjälpa mig förflytta allt in till sädeslidret....


Blev väl inte heller vad jag haft i mina tankar och nu sitter jag här och surar. Inser att jag borde vänta till eftermiddagen när ljuset är lite mer samarbetsvilligt, men jag har ju redan väntat flera dagar och vill inte alls vänta mer nu.... Suck! Bäst att ta tag i disken och fixa lite lunch istället....

Vill bara tillägga att jag inte alls tycker bilderna blev dåliga, tvärtom, ganska nöjd förutom att DEN där bilden jag hade i mitt huvve inte gick att omsätta i praktiken. Men jag har accepterat att så är det ibland, bättre lycka med tanke och praktik nästa gång ;)

7 kommentarer:

  1. Sluta sura... du har många fina bilder!! Om du inte är nöjd så ge dem en omgång i Elements!! Fast jag tycker att flera av dem är kanonfina!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tycker dina bilder är jättefina men jag är ju bara en amatör. :) Om du ville ta nya bilder så hoppas jag att du fick gjort det senare på dagen. Det var ett fint täcke du sytt och mjukdjuren är ju jättegulliga. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Den första bilden från sädeslidret är min favorit!
    Där har du så många kontraster i motivet som gör att jag gillar att titta lite extra!
    Mjuka och gosiga nallar och ett varmt och vackert täcke framför den hårda brädväggen med sina springor.
    Förstår att du kände dig frustrerad, men resultatet blev bra!
    Iaf för mig!!!
    Kram//Maja

    SvaraRadera
  4. Vaddå? Jag tycker det är vackert med ljuset som spelar på täcket! Var nöjd!!!!!
    kram

    SvaraRadera
  5. Men titta lite till på bilderna!!! Dom är ju jättefina.
    Nästa gång får du be sonen stå med en vit eller silverfärgad pappskiva som en riktigt fotografsassisten och spegla ljuset till dit du vill ha det
    kram
    vivianne

    SvaraRadera
  6. Jättefint täcke och jättefina bilder! tycker jag alltså! Kram

    SvaraRadera
  7. PS Jag= Jenny. Hade visst inte loggat in.... /DS

    SvaraRadera