tisdag 16 april 2013

Nu tar det fart....

Både på våren och på mig :) Helgens regn och blötsnö har bitit i rejält på snön, mer och mer av vår gräsmatta blir synlig. Dikena är fulla av vatten och det är nästan lite översvämmningsvarning. Fotoinspirationen som varit minst sagt slumrande vaknade till ordentligt igår på kvällssvängen så i kväll hänger jag nog kameran på axeln när jag ger mig ut. I söndags tillbringade vi några timmar i skogen, träd fälldes.....

Korv och mackor grillades....

Prinsessan såg till att vara med och fick sig en bit hon med :)

Som sagt har det blitt lite mer fart på mig med, både väggar och tak är redo för målning och igår målade jag första omgången i skarvarna i mitt tak ( det är ett stjärnmönster i taket, lite läckert men ack så okul att måla...) ikväll målar jag andra omgången så får vi se om det går att ta resten av taket sen..... Känner ett hopp om att det kommer bli klart snart!! Nu är det iaf dags för att göra mig redo för dagens arbete! Ha en fin tisdag!

4 kommentarer:

  1. Härligt att våren är på väg! Stjärnmönster i taket? Låter spännande. Lycka till med målningen
    kram

    SvaraRadera
  2. ...och just nu är det +7 och en något disig blå himmel. Jag kanske kan ta vårjackan idag :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att det äntligen är vår! Idag sopade de gångvägarna hemma hos mig. Gatorna dröjer nog ett tag för det finns fortfarande snövallar kvar.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Solen gäspar och vaknar så sakta...och min berömda kopp kan intas på altanen idag,,,,så skönt!!Ha en bra dag du med/Bambikram

    SvaraRadera