tisdag 22 januari 2013

Vad är det för en dag???

Jo en skittisdag!!! Kallt som tusan, fick locka Prinsessan med korv för att få henne gå utanför dörren. Satte bilnyckeln i låset och...klick...kunde väl ge mig tusan på att bilf-n skulle trilskas med mig?? Efter sjutton bedrövelser och skottning så sitter nu en motorvärmare under huven  och förhoppningsvis så gör den nytta och bilskrället samarbetar så jag kan ta mig till jobbet!!
Istället för att sitta som ett mähä, surra och rabbla fula ord så sydde jag klart avslutningskanten (var ju redan på dåligt humör så det kunde ju inte bli värre) ja ni vet ju troligen vad jag tycker om handsömnad. Eftersom jag ändå tycker det är snyggast med handsydd kant så plågar jag mig. Nu är det hysat fint ljus ute och jag passade på att fota scrapshistorien.

Övade mig ju i lite olika quiltmönster för att komma igång igen, har ju ett gäng stora quiltar på vänt.... Det blev inte skitsnyggt överrallt, särskillt inte i hörnen, men det duger!!



Nu ska det få spillas, saft ketchup och annat mojsigt på denna i sommar.... tänkte använda den som picnic duk! Nu ska jag kavla upp armarna, dra några djupa andetag, hitta lugnet och göra ett nytt försök med bilen!
Hoppas inte skittisdagen biter er allt för hårt där bak och att ni får en dräglig dag!!

8 kommentarer:

  1. Den kommer att bli helt underbar som picnic-duk, men skulle göra susen på vilken lunch/middagstillställning som helst!
    Snyggt jobbat, och vilket elände det är att handsy men det blir 10000xsnyggare så det är bara att bita ihop
    Bilar är ett elände på vintern, men värre vore det utan. Hade bärgare till min i söndags.
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga picnickar ni kommer att ha i sommar med den som duk! Så glad man blir av dessa färger, i synnerhet nu när vi är omgivna av så mycket vitt. Dags för ett träningspass vid symaskinen här också...:-))
    Hoppas du lyckades få igång bilen! Men inget "ont" som inte har något gott med sig, skönt att ha fått handsömnaden klar! kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Så synd att det var såå kaltt annars hade du kunnat ta en fika redan nu på den härliga picnic-duken :D Den blev jättefin och då sprciellt den handsydda kanten... som ju aldrig förekommer på mina :(
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du har sytt en helt underbar picnicduk, tycker jag. Den är väldigt fin när den ligger på snön också. Ett fantastiskt arbete som Du har gjort i alla möjliga tyger.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  5. Perfekt för sitt ändamål.Fint arbete även kviltningen.

    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Jättefin!!!
    Jag blir så sugen på att sy en egen!
    Min tisdag har varit både och men ingen sömnad.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skitsnygg picnicduk! Det tror jag att jag ska sy mej en också utav alla scraps jag har liggande!:-)
    Tack för inspirationen:-)
    Kram Carina

    SvaraRadera