onsdag 9 januari 2013

Då var det slut....

... på ungarnas jullov och jag har precis jagat upp dem ur sängen. De ser inte skitlyckliga ut över att behöva lämna sängvärmen men gnäller inte så mycket..... Tur de får mjukstarta med tre dagars vecka. För egen del sitter den utvilade känslan kvar i kroppen förutom så här direkt på morgonen, men jag är ju ingen morgonmänniska, bara att acceptera ;) Stickningen går vidare, men inte så fort som bråttommajja skulle vilja. Förstår inte att jag ska ha så bråttom med allt, måste försöka varva ner mig själv och njuta av själva skapande processen istället..... Nåja förr eller senare kanske även jag lär mig.... Nu ska jag sätta på mig mina självlysande (nåja nästan...) byxor ock plocka fram ficklampan för en promenad i mörkret men...ni vet vem ;)

2 kommentarer:

  1. Du får komma ihåg att njuta medan du "tar" dina maskor! Känna hur garnet "spelar" mellan fingrarna och se hur resultatet växer på stickan.
    I bland behöver det kanske inte bli något, "det är resan som är det värdefulla".
    Kom ihåg att njuta lite av nuet, kära Lizzie!
    Kram
    Maja
    P.s. Du kan väl vara snäll att påminna mig tillbaka då och då. D.s

    SvaraRadera
  2. Ha... Maja kan få till det hon! Glöm inte att påminna henne! :D
    Men Maja har rätt... allt måste få ta tid och man kan ha roligt under tiden nåt växer fram mellan händerna!
    Kryp omkring med dina lysande brallor och ta fina bilder. Bilder kan man inte heller skynda fram!
    Kram

    SvaraRadera