tisdag 13 november 2012

Färger....

Har tänkt ibland på det här med färger. På våren när ljuset återvänder och färgerna börjar spraka runt omkring oss i naturen, då fullkomligt exploderar det av härliga färger i klädbutikerna. Många (inklusive mig) klär sig i glada färger och man som lever upp. När sommaren tagit slut och hösten tar vid då blir det mörkt och murrigt i klädhyllorna.

Lite bakfram kan jag tycka så i lördags bestämde jag mig för en tur till Thuns för att hitta ett par röda leggings. Det gjorde jag och då det var knöfullt av folk så provade jag inte..... Var lite väl optimistiskt i val av storlek så det var bara att åka tillbaka igår. Tog ett par i rätt storlek in i provhytten och drog på mig dem, satt perfekt.....men det finns alltid ett men.....knappen och blixtlåset är där bak.....Hur tänkte de??? Kan berätta att min motorik i alla fall inte alls ville samarbeta med mig och jag lyckades inte knäppa knappen inte heller få upp blixtlåset....Suck... Funderade ett tag på om jag skulle köpa dem i alla falll och öva upp motoriken???

Gubben kan ju alltid hjälpa mig, eller så kan man lägga sig på golvet så kanske det går lättare. Kom snart fram till att det inte riktigt var realistiskt, vem ska hjälpa mig på jobbet när jag varit på toa?? Kan ju knappast ta mig KG till jobbet .....kände inte heller riktigt att jag ville hålla på och åla mig på golvet i korridoren (toan är på tok för liten för ändamålet). Nä det fick bli till att leta upp en annan modell, efter en del letande och provande så hittade jag ett par som sitter som en smäck eller nått ;) Fast jag grämer mig fortfarande över det andra paret, de hade ju en snyggare röd färg....

Ha en bra tisdag!! (om det nu går)

2 kommentarer:

  1. Härligt frostbitna bilder Lizzan! Ett klokt beslut tycker jag även om färgen var lockande! Man kan ju inte lita på andra i allt... man vill ju kunna själv. Även om jag kommer att få be om hjälp ett tag framöver!
    Kram

    SvaraRadera
  2. De som sydde dessa har nog vänt mönstret bak-o-fram. Knasigt med dragkedja i ryggen.
    Kram

    SvaraRadera