lördag 7 juli 2012

Hemma igen!

Måste väl erkänna att trots att jag njutit och haft det riktigt riktigt bra den gångna veckan så är det skönt att åter vara hemma. Har saknat mina tjejer och javisst Gubben me förståss. Lilleman har verkligen njutit av att vara hemma och få slappa även om han haft kul. Att träna fotboll fem timmar om dagen fem dagar är tufft men lärorikt. Sitter nu och fillosofierar över vad jag ska sysselsätta mig med idag, troligen blir det en del städande och matlagning......
Och kanske kan det bli ett å annat fotande.... Har fått en ide och önskan i huvvet så nu kikas det en del på annonser, nog för att det bara är en dröm som inte kommer att bli verklighet än på några år, men vad vore livet utan drömmar??? Vad jag drömmer om?? Jo en sommarstuga, nånstans att krypa undan vardagens stress och bara vara. Knäppt kanske med tanke på att jag bor på landet, men som sagt det är bara en dröm....
Nu är det slut på drömmens värd och dags att ta tag i verkligeheten, börjar med nödvändighetshandling!! Ha en go lördag!!

3 kommentarer:

  1. Fina bilder har du att visa!! Krolliljan är fin... och finns på de flesta gamla gårdar. Men mina har visst tackat för sig det här året!!
    Fortsätt att underhålla dina drömma Lizzan... en dag blir de sanna!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag läste en vers en gång:
    -Dröm en dröm, den vackraste du vet.
    Låt sen drömmen bli till verklighet...
    Jag har ingen aning om vem som skrev det.
    Den lilla stugan kan ju faktiskt vara en kolonilott med två rum och ett pyttelitet pentry, ingen el och ingen odling. Bara gräsmattor, några äppelträd, bord, stolar, hammock (jo, en där också) och vindens sus i träden...
    Kram goaste Lissie!

    SvaraRadera
  3. Vackra blommor.
    Kan ni inte bygga en Friggebod på tomten så har du din sommarstuga inom gångavstånd.
    Kram

    SvaraRadera