torsdag 12 juli 2012

Fotoutmaning-Torsdag

Börjar med att förklara mig lite, tror inte det var riktigt meningen att man skulle ha flera bilder till varje tema. Men eftersom jag är lite busig och såg det här som en chans till att få lite uppslag till blogginlägg mitt i min bloggtorka så gör jag det på mitt sätt.....Dagens tema är under och jag har funderat och smakat på ordet hela dagen....Man kan ligga på gräsmattan under bar himmel och njuta av att himmlen är blå.....

Stå under ett träd och höra bladen dansa i vinden....

Jag är ingen blommänniska vilket har sina randiga skäl....därför är min trädgård relativt blomfattig. En mycket klok arbetskamrat sa till mig för flera år sedan att intresset för trädgård och blommor skulle komma när barnen blev större och jag fick mer tid. Trodde inte riktigt på det där, för det finns väl annat än trädgård att lägga sin tid på?? Men faktiskt så börjar det väckas ett än så länge svalt intresse för att få lite mer blommor i min gigantiskt stora blomfattiga trädgård. Det är väl inte bara det att jag inte har intresse för blommor jag är dessutom usel på att få dem överleva....så jag håller alla tummar för att denna smultronschersmin ska överleva och ta sig......

Förra året köpte jag tre rosbuskar och två av dem hittades döda i våras....den tredje såg inte heller mycket ut för världen, så när jag upptäckte att den hade en rosa knopp gjorde mitt hjärta ett skutt och det kändes minst sagt som ett UNDER....

Och denna skål med hemgjord jordgubbsglass och hemgjord chokladsås ser kanske inte så mycket ut för världen men den gjorde under för mina smaklökar....

Att detta inlägg blev klart innan klockan slagit tolv är ännu ett under, har mest fladdrat ikring idag och inte fått mycket gjort, men det är väl så man ska vila upp sig på sin semester ....

3 kommentarer:

  1. Så klart att du ska göra det på ditt sätt Lizzan och du gör det ju så bra!! Fortsätt!
    Du ska satsa på tåliga blommor... vallmo t.ex. den kan du inte ta dö på när du fått in den i trädgården. Smultronschersminen klarar nordanvinden rakt på vintern igenom här, så det finns hopp för den. Klipp den lite när den vuxit på sig för den blir enorm! Min blommar överdådigt nu! Rosenknoppen är jättefin... en fin början!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så klart at man skal hvile når man har ferie, ønsker deg mange late dager i sommervarme.
    Takk for titten!

    SvaraRadera
  3. Du tar så fina bilder,,,,,våran Wilma har önskat sig o köpt en systemkamera,,skall vid tid visa henne dina bilder som en inspiration!!!Kram till dig

    SvaraRadera