tisdag 10 juli 2012

Fotoutmaning - Tisdag

Temat för dagen är Dröm, hade en plan och tanke om hur jag skulle tolka temat, skulle fota hur solens strålar dansade över ängarna runt om i mina trakter. Tyvärr så var det jämntjockt med moln på himlen när jag vaknade och jag väntade ut solen hela dagen.....den kämpade bra, men molnen är starkare....

Har ju semester och drömmer om att få sitta här i min baden baden och slappa, visst kan jag det trots moln, men när den dessutom är dyngsur av dagens regn drömmer jag om bättre dagar....

Det är lätt att drömma sig bort under dessa regniga dagar, bort till bättre väder och roligare äventyr...

När jag var liten så stamapde jag mer än gärna lite extra när en vattenpöl skulle passeras, numera sätter jag band på mig, men visst drömmer jag om att få släppa fram det lilla barnet och bara hoppa hejdlöst så vattnet bara sprutar......

Nu drömmer jag om att det inte ska regna imorgon när jag och mina pojkar åker till huvvestan och roar oss på Gröna Lund!!

4 kommentarer:

  1. Vackra bilder även om inte regnet är så skoj. Förutom vattenpölarna då :) Nu i kväll kom regnet hit också. Hoppas det vandrar vidare så ni får en bra dag på Grönan i morrn! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. :)) men drömmen att använda stövlarna gickj i uppfyllelse iallafall.
    Vacra bilder i dag med. Kram.

    SvaraRadera
  3. Vad vore livet utan drömmar...fortsätt och drömma du, då är man kreativ enligt en professor i psykologi...Ha det så bra i Sthlm!

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder och rolig text som vanligt... du lägger ner mycket jobb på det du gör! Solen finns ju där...bakom molnen!!
    Kram

    SvaraRadera