lördag 24 mars 2012

Vaknar upp....

....alldeles av mig själv halv åtta denna underbara lördag. Har både sett solen och även känt dess värme redan. Dessvärre så är himlen full av grå moln som hotar ta över. Men jag se till att vakna upp snabbt här nu och ge mig ut å njuta medans det går. Har en sån där känsla av att det är så mycket jag vill idag, ska förska låta den ligga och gro långt ner i ryggmärgen och inte låte den stressa mig. Ska inte gräma mig över vad jag inte gjort utan glädjas åt vad jag gjort!! Igår tog jag en promenad runt i Stadsparken (Uppsala) drog iväg några bilder, eftersom jag alldeles snart kommer att arbeta alldeles intill Stadsparken tänkte jag förlja vårens utveckling där. Den är så vacker på sommaren, även om mina minnen från Stadsparken inte alla är så vackra......
I Svandammen tog sig en å annan andhanne ett bad för att tvätta bort vintersmutsen kanske.....
Gick en sväng längs Fyrisån, rätt rörigt men på nått sett intressant...

Här inne i parken kan man sitta och njuta under sommartid och jag kan ta gift på att det snart kommer vara vackrare färger.....
Nää nu ska jag utrusta mig till tänderna och ge mig ut en sväng!!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder!
    Ut och fota?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är härligt att vakna utan hjälp av klockan och känna sig utsövd.
    Ha en bra dag och helg!
    Kram

    SvaraRadera