torsdag 26 januari 2012

Nära....

.....semestern....bara en dag kvar att arbeta..sen så....

Fick idag ett mail om att min nya kompis, symaskinen jag vann hos Lapp-Elisa, är på väg hem till mig. Men eftersom jag åker till Sälen och blir borta en vecka så har jag bett om att få vänta lite med den. Nog för att KG inte åker med det år så han skulle kunna ta emot den.....men han kan ju inte sy så.... Så nu är det alltså nära att jag får lära känna min nya vän...och då behövs det projekt att sy på, därför har jag skurit så skärbladet nästan brunnit och har en del projekt som väntar...bland annat detta ;


En del samlar knappar, en del samlar frimärken, men jag är inte som andra, jag samlar kläppar....Får panik när jag ser att det minskar i burken....


Fick ju ett tips när jag frågade om inspiration till mitt fotograferande, ta ett kort på nått och låt folk gissa.....så nu vill jag att ni gissar hur många kläppar jag har i min burk..... Vinsten blir en påse med blandade blixtlås och kläppar, vad annars ;) Ni har till på söndag på er!!

18 kommentarer:

  1. Önskar dig trevlig semester. Antalet kläppar tror jag är 80 st

    Maria i Falun

    SvaraRadera
  2. Åhh vad härligt med semester! Det skulle inte sitta fel... Jag gissar på 73 stycken kläppar. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Näe... det var ju inte SÅÅÅ jag menade!En riktig NÄRBILD ju... men den kan ju komma en annan gång den?

    Men ok då... jag gissar på 54st!! Hurra jag vinner... nog inte!
    Strongt att du kan åka med maskinen väntande!!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tror att du har 132 stycken kläppar.
    Fina tyger du skurit!
    Vi hörs!
    kram

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag gissar på 151 st...

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med semester och ännu härligare med din nya sykompis som snart anländer.
    Min gissning är 93 kläppar

    SvaraRadera
  7. Håll nu reda på armar och ben i skidbacken! Min gissning blir 128 kläppar. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  8. 77 min gissning !

    Ha en härlig vecka i fjällen--jag saknar den turen i år.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  9. Ha en skön semester i snön. Jag gissar på 114 kläppar. Hälsningar, Gunilla S i Västerås

    SvaraRadera
  10. Först ett försenat Grattis till din Janne,,,och så gissar jag 99st kläppar!!
    Sist hoppas jag du får en skön vecka i fjällen!!!
    Skall det sedan vid hemkomsten bli ett förlovninskalas då mellan din Janne och Aurora???Kram på dig och se upp i backarna!!

    SvaraRadera
  11. Ha en skön semester och jag tror att du har 135 kläppar kram märit

    SvaraRadera
  12. Njut av din semester!! Den är du väl värd!!
    Jag tror att du har 107 kläppar i burken...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  13. Jag gissar på 57 st. kläppar. Ha en trevlig fjällsemester.
    Inga-Britt.

    SvaraRadera
  14. Du har 79 kläppar i burken! Tat lugnt i backen och va rädd om benen:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  15. Hade bestämt för 73st men så såg jag att Ullis redan hade gissat det.....då gissar på 74st.
    Ha det skönt i fjällen, vi ska till Tänndalen veckan efter er.

    Kör försiktig i morgon!
    Kram Lena P

    SvaraRadera