onsdag 14 september 2011

Nu så lossnar det....

...eller åtminstone är veckans uppförsbacke avklarad. Tänkte förklara lite min inställning till veckans dagar, kanske gjort det tidigare men jag gör det igen, upprepning är bra ;) Måndag är jag trött, men jag kommer upp ur sängen utan allt för stora problem, under dagen kommer går jag som på helgångorna och det är kul att träffa kollegorna igen efter och det är helgen. Tisdag....jag då är det rejält slagsmål mellan mig och sängmonstret, jag är helt enkelt skiittröött och vill under inga omständigheter alls upp ur sängen, men visst kommer jag upp, bara det att jag har dåligt morgonhumör och min start förstörs på nått sätt så är  jag sur mer eller mindre hela dagen. Och att behöva slåss med nån på morgonkvisten gör ju inte att jag får en bra start direkt. Alltså på tisdagar är jag trött, sur och det är en allmänt tråkig dag = Skittisdag. Men för att vända på det hela så har jag adopterat Bollnäs-Martins uttryck Toktisdag, plocka med rävarna bakom örat och ställa till med lite hyss, jag blir gladare och dagen känns lättare. Under gårdagen hann jag dock inte med några hyss öht, det gick i en alldeles otrolig fart  mycket att stå i och en del energislukande, så vid hemkomsten kändes det som huvvet bestod av ruttet äppelmos. Lyckades trots detta att sy typ fem block, stryka lite scraps så jag kan skära mer att sy av. Trodde nog att de jag hade skulle räcka längre än vad de gjorde. Men det gör ju ingenting om jag får hugga sta i scrapstunnan......
Kanske kanske kan den minska till hälften nu, eller fel, nu SKA den minska till hälften! Här är det jag hann sy under måndag och tisdagskvällen, inte mycket men ändå lite granna;
Håller tummarna för en dag som går fort och innehåller fart & fläkt, men i lagoma doser så jag orkar sy mera när jag kommer hem!!
KRAMIZ

3 kommentarer:

  1. Härliga block.
    Idag är det skitonsdag här i storsta'n. Det bara regnar :-((( så vi kan inte spela boule.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ditt täcke kommer att bli snyggt!
    Gillar inställningen med att sy lite iaf!
    Jag "bangar" oftast ur och sätter mig vid datorn eller stickar om jag bara har en liten stund på mig!
    Fast nu måste jag nog ändra min inställning! Mr. Deadline biter mig i ändan!!!
    Ha en underbar dag!!!
    kram

    SvaraRadera
  3. Här är det också skitonsdag... det blåser som sjutton här vid kusten!
    Din förklaring om tisdagar var uttömmande och klar (som vanligt)... men väldigt rolig läsning var det! Tack!
    Tänk på det där med faran i att köra i 100 knyck ständigt!
    Innehållet i din tunna krymper och blir till nåt... men inte hos mig!!
    Kram Bibbi

    SvaraRadera