måndag 15 augusti 2011

Välkommen du sköna måndag

...som jag längtat ;) Snart är det roliga slut även för barnen, två lediga dagar till och sen börjar även deras allvar. Tror faktiskt att det är precis vad de behöver just nu, börjar bli smått uttråkade båda två. Om jag for runt som ett litet troll i lördags och fick både det ena och det andra gjort så blev söndagen totalt tvärtom, en riktig slappadag. Satt mest i soffan och slötittade på Heder och Samvete, så där lagom sysselsättning för slöa dagar. På kvällskviste gick jag in i syrummet som för att se om jag kunde komma igång, men det gick skitdåligt, började istället skära scraps tycker att lådorna med 2" och 2½" ser lite skrala ut och tunnan med scrapstyger sväller över. Lagom syssla är inte inspirationen vill infinna sig, kanske jag på vägen kommer på nått skoj att sy. Nu ska jag iaf se till att gå en sväng med Prinsessan och sen till jobbet. Ha en skön och bra måndag!!

1 kommentar:

  1. Du sköna måndag... näe... jag vet inte det jag. Här är det mörkt som den allra värsta senhöstdag så det kommer väl regn vad det lider. Fast det är ju inget att göra åt det... så det är väl en skön måndag i alla fall då!
    Kram Bibbi

    SvaraRadera