söndag 7 augusti 2011

Färdig.....

Igårkväll åkte jag in till Uppsala och träffade några av Brudarna från förr. Vi hade Pic-nic i Källparken, surrade, skrattade och hade det allmänt skitmysigt. Kom hem vid halv ett och fullkomligt stupade i säng, tar på gamla tanter att sudda så där. Innan jag åkte in i går återstartade jag projekt röja syrum. Monterade ner våningssängen som stod där och tog en hiskilig plats. Får försöka att ordna det på ett bra sätt till bonusarna när de kommer, men det blir nog inga större bekymmer. Funderar på att skaffa viksängar. Nåja nu är sängen borta och det känns skönt med fria ytor. Hann inte så långt mer än att få ner sängen igår och det jag vaknade till kan man minst sagt kalla kaos.


Har nu röjt och flyttat om och fått till det riktigt bra även om det finns en hel del kvar att sortera. Men det får bli en annan dag, för nu vill jag nog städa av undervåningen och sen sy lite. Så här ser det ut i nuläget;



Lite mat i magn skulle inte sitta dumt, innan jag tar mig an resten av huset.....

8 kommentarer:

  1. Det blir nog jättebra när du stökat färdigt. Har fåtöljen blivit lagad?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser väl inte så dumt ut. Önskar att jag också hade ett helt rum att hålla till i, får nöja mej med klädkammaren ett tag till.

    SvaraRadera
  3. Åååå vilket härligt syrum du får.....själv sitter jag vid köksbordet och syr..hm,,är absolut inte avis på dig och ditt rum!!kramar

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat! Ser att fåtöljen är på plats. Blev inspirerad så nu röjer jag också litegrann! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Noterar att fåtöljen är på plats!! Med lagat ben förmodar jag!!
    Det är härligt med ett fräscht och nystädat syrum. Kan du tänka dig en tur uppåt Norrbotten??? Nej, skämt åsido, här har icke städats på hela sommaren. Det är inte frågan om dammråttor utan ELEFANTER!!

    SvaraRadera
  6. Så bra det blir med en skön fotölj i syrummet. Det är ett måste för mig att sitta skönt emellanåt och vila nacken när jag syr.
    Du får mycket extra plats utan våningssängen... men förlorar förstås två stora avlastningshyllor :)
    Kram och tack för hälsningen!

    SvaraRadera
  7. Åh du har också fått så fin ordning som bara väntar på kreativt kaos :) Kram

    SvaraRadera
  8. Bra igång med syrummet, hoppas symaskinen snart är igång också! Ser skönt ut med fåtoljen, och benet fixat tydligen.... Kram Katarina

    SvaraRadera