lördag 16 juli 2011

En fantastisk lördag!

Började förmiddagen med sömnad (morgonen sov jag bort....) och vid lunchtid kände jag hur uttråkad jag var, det fullkomligt kröp i min kropp. Killarna i mitt liv däremot tyckte livet hemma och vid sina apparater var fullt tillfredsställande. Funderade och funderade på vad jag skulle hitta på, skrev en meningslös statusuppdatering om hur tråkigt jag hade det, när jag som bästa funderade på vilket museum eller så som skulle passa mig så fick jag en inbjudan till en vän från förr som svar på facebook. Tackade glatt ja och fixade, trixade och gav mig av. Tror vi inte träffats på si så där en tjugotvå/tre år så nog pirrade det lite. Men väl där forsade både ord, skratt och några tårar. Timmarna bara for iväg och familjen hade så när skickat ut en efterlysning på mig när jag dök upp innanför dörren igen, md ett fånigt leende på mina läppar. Dessa timmar fyllde mig med sådan glädje och energi att det nog räcker för veckor. Många rycker på axlarna åt Facebook och enå annan spefull kommentar får jag mellan varven, men jag måste bara få säga att jag vågar tycka om facebook och allt det givit mig!! För utan FB hade jag aldrig hittat Kicki och haft dessa underbara timmar ihop med henne och fåt träffa hennes fina barn, hade inte heller varit på den trevliga återträffen i maj som oxå gav mig massor, och så vidare och så vidare. Så det så !!! ;) Tack och godnatt från mig!!

2 kommentarer:

  1. Visst kan man väl gilla FB, men jag har slutat att skriva så som jag gjorde förut.
    Däremot är det ju kul att kolla in gamla pojkvänner och se hur de ser ut nu för tiden!
    Hej å hå!!! Vi börjar att bli gamla!!!
    Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  2. Skriver inte så ofta på FB men tittar in där ett par ggr/vecka.
    Kul att träffa gamla vänner från "förr".
    Kram

    SvaraRadera