torsdag 2 juni 2011

Nästan som bakis!!

Fast det var mycket sparsamt med intag av alkohol, däremot flängde jag hit och dit och hann knappt sitta still mellan 8 på morgonen och 22 på kvällen när alla åkt hem. Den här våren är en sån där vår med massor att stå i, konfirmation för ett tag sen och igår var det studenten för min Lillskrutta. Var har alla åren tagit vägen?? Helt obegripligt, vet inte om jag vill vara med om det här.....fast jag har nog inget annat val än att acceptera verkligheten, min lilla bebis är på väg in i vuxenvärlden!!
Alldeles för stor för mammas pussar ;)
Efter att lilla fröken klättrat upp på flaket fö att åka runt med sin klasskompisar åkte vi hem och gjorde ordning för kalakset, smörgåstårta och senare på kvällen grillbuffe. Hade en riktigt trevlig dag men som sagt nu är jag slut som artist, ska se till att få i mig en kopp kaffe till och sen ta mig an förödelsen i köket!! Att hoppas på orka med sömnad eller så idag våga jag inte....men vem vet...

5 kommentarer:

  1. Visst vill man stoppa tiden ibland, men såna "högtidsdagar" med barnen är ändå guld värda.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  2. Visst är de guld värda dessa dagar som man får så härliga minnen av - o de är också värda guld - minnena - man blir så glad av dem.
    Kramiz o var rädd om dig!

    SvaraRadera
  3. Visst går tiden alldeles för fort när det gäller våra barn! Man fattar det inte själv att man också blir äldre...helt plötsligt sitter man ensam med "gubben" och tänker, guuud så tyst och skönt det är här hemma....

    SvaraRadera
  4. En så söt studentska.
    Förstår att du var slut som artist efter den dagen. Hoppas du fått vila ut idag.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ungarna blir stora.
    Vi blir gamla. Mitt i allt ihop så står man och funderar på vart alla år tagit vägen!!!
    Nu har vi två fredagar framför oss med student!
    Hur ska jag hinna med???
    Börjar idag med att "skala" skallen så att jag slipper vara så lik min mor!!!!

    Ha det gott!!!
    Kram

    SvaraRadera