fredag 6 maj 2011

Så var det fredag igen...

....och veckan hade tagit slut. Sitter och trallar på Nocie gamla dänga och känner mig nostalgisk. Denna helg ska ju gå lite i nostalgins tecken. Imorgon är det dags för fest, när jag anmälde mig kändes den långt bort men så är vi då nästan där. Det är ett reunionparty för oss som växt upp i Gränby/Kvarngärdet. Måste erkänna att något smånervös känner jag mig allt, men det ska bli riktigt kul! Undrar om jag ska klä mig i en ceris joggingoverall med huva och fyra par tubsockar, sminka mig alldeles kolsvart runt ögonen och tupera håret precis som då? Kan dock bli svårt att hitta på nån sån overall så det får nog bli "dagens" outfit och inte gårdagens ;) Fast lite kul hade det allt varit.
Apprå gårdagen som kom det ett fullsmockat kuvert, tyget som ingår i Majas senaste bus fanns där;

Det ska bli en nesse eller pennfack och skickas till Maja i slutet av maj. Har två ideer om hur jag ska sy, den ena behöver nog testas så att den funkar. I kuvertet fanns även min vinst från Majas senaste dragning.

Känns som jag är inne i en turvåg av nått slag, och det känns minsann skitbra!!

3 kommentarer:

  1. Härligt! Ha det så kul! :o))

    Kram

    SvaraRadera
  2. Grattis till din vinst,,och ha så kul ihelgen.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Grattis, igen!
    Tänk om du fått tag på en sådan overall!
    Vad häftigt det hade varit!
    Den ene sonen "chockade" mig häromdagen.
    Kom hem med nyinköpta skjortor.
    En kornblå och en cerise!
    80-tal;-D
    Den cerise har varit flitigt använd dessutom!
    Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera