fredag 8 april 2011

På banan igen...

Idag har jag varit på jobbet, skönt att komma igång igen även om det var på vingliga ben. Har ägnat dagen till att knyta ihop säcken, göra undan det som skall och sorterat mina papper. Allt är nu redo att flyttas på. Måndag och tisdag är jag på kurs, onsdag börjar jag min dag i Gottsunda och åker sedan vidare för att installera mig på mitt nya kontor på DD och på torsdag börjar då mitt nya äventyr. Känns jätteskoj och spännande även om det så klart är lite ledsamt att lämna mina arbetkamrater, finns vissa som kommer lämna djupa avtryck....men vi får väl jobba på att hålla kontakten.
Igår fick jag flera ideér i skallen och hade mer än gärna satt fart på några, men si Mr El orkade inte stå emot Hulliganen Storm, så här satt vi i mörkret utan nått att göra stirrandes på varandra. Tänk så in i bängen beroende av el man är och vad totalt handlingsförlamad man blir när den inte funkar. Nåja ikväll är den igång men jag ser att jag inte har de tyger som krävs, knipperia kanpperi så gick en order iväg till Lapp-Elisa och nu väntar jag spänt på att den sa dimpa i lådan min sen ska jag sätta min plan i verket. Behöver inte på nått sätt vara sysslolös tills dess, har ju massor av annat att ta tag i. Får se hur mycket det blir av den varan under helgen eftersom Bonusbarnen är här och förgyller vår tillvaro!

2 kommentarer:

  1. Fint at du er bettre Lizzan, men tråkig at dere var utan ström i går, her vindar det nogot forferdelig i dag, så när jag rastade hunden kunne vi nesten inte komma framover.

    kram

    SvaraRadera
  2. Här har det blåst en hel del, men inte så mycket så att elen försvunnit. Däremot en och annan nedfallen gren!!!
    Ha det trevligt över helgen och Lycka till på nya jobbet!
    Kram

    SvaraRadera