torsdag 14 april 2011

Första dagen avklarad

...och det känns minsann skiiitbra! Inte alls söndermosad skalle eller trött i kroppen. Var väl kanske en ganska lugn dag och jag hade gott om tid att kika runt och sätta mig in i saker. Har hittat flera saker som jag vill ändra och lite som jag saknar. En fördel med att vara enda sjuksköterskan är att jag kan skapa rutiner som passar mig. När jag kom hem var det bara att kasta i sig lite mat och sen iväg för utvecklingssamtal med den yngre sonen. Efter det blev det en lugn promenad i naturen med Lilo. Vi var ute över en timme och det kändes så skönt efteråt. Vi hade lite sällskap ute på åkrarna, först några harar som friade, men de var så snabba och innan jag ens fipplat upp kameran var de ur sikte. Lilo vill sååå gärna springa efter och leka med de roliga kamraterna, men si tråkiga matte satte stopp för det....Inte heller de andra två som dök upp ur ingenstans och smått flög fram..
Hemma igen så klack det till i skallen och jag sydde min A5:a som ska skickas imorgon, i sista minuten som vanligt men jag vann över Mr Deadline, gissa om jag sitter här och smått hånler åt den där självgode sprätten.....

8 kommentarer:

  1. Bra syjobbat!! Roligt att läsa att första dagen på jobbet var bra ,,nu rullar det på ska du se..Kramen och sov gott

    SvaraRadera
  2. Bra att allt verkade ok!
    Härlig bild du bjussade på!
    Ha det ännu bättre i morgon;-)
    kram

    SvaraRadera
  3. Bra att Din dag blev positiv. Instämmer Din bild är fin.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Härligt att det känns bra på nya jobbet! Och vilket snyggt djur-foto du delar med dig av idag! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  5. Hva fint Lizzan at första dagen gikk bra, och så snygt bilde du har tagit.

    kram

    SvaraRadera
  6. Heia, jeg håper du har det bra og jeg lurer på hvordan din Ninepatch challenge er kommet?
    God Påske til deg!!

    SvaraRadera
  7. Exakt vad är det du gör nu på ditt nya jobb? Och var ligger det?? Ursäkta min okunskap, du kanske har skrivit om det här innan, men jag har varit lite dålig på att uppdatera mig i det senaste. Har fullt sjå med att hålla liv i mitt eget skrivande...

    Stor kram till dig, jag tror att jag behöver få en Lizzandos någon gång framöver i vår/sommar!

    SvaraRadera
  8. Åhh va kul att du äntligen fått börja installera dig på nya jobbet, det kommer nog att bli riktigt bra ska du se.

    Lycka till!

    KramA

    SvaraRadera