tisdag 19 april 2011

Då var även....

...tisdagen lagd till handlingarna och så här med facit i hand så kan jag konstatera att det blev en riktigt bra dag trots lite rörigt på förmiddagen. Men röra och så är ju mitt andra namn så det fixar jag med en klackspark. Trots att jag numera jobbar heltid vilket innebär en timme längre på eftermiddagen så flyger dagen iväg och jag har jämnt sjå att komma iväg hem i tid. Nu är det bara två arbetsdagar kvar denna vecka och sen blir det långhelg. Blir väl inte direkt nån slapparhelg men det kommer bli skoj helg med mycket trevlig samvaro.
Har varit ute på en riktigt skön och uppfriskande promenad med mina kära, lilla Prinsessas njöt av att få flyga över ängarna. Har alltid misstänkt att hon inte är riktigt renrasig trots att uppfödaren hävdar det. Men jag tror bestämt att lilla fröken har en skvätt kängru i sig!!

Hade en plan på att sy en stund ikväll, men jag inser att klockan är lite för mycket. Om jag nu sätter igång så kommer jag bli så inne i det jag gör att jag knappt kommer att kunna slita mig och sen ha stora problem att sova. Vet med säkerhet att sängmonstret då kommer vara lika stark som Bamse efter en portion dunderhonung och då hjälper det föga att trivas på jobbet. Så jag struntar i sömnaden och lägger mig istället och tittar på ett avsnitt av "På heder och samvete".
Börjar på att få ett problem, ett inte så litet heller...min dator börjar dumma sig och den kommer nog att totalpacka när som, får lite smått panik bara jag tänker tanken att vara utan dator....måste lösas annars kommer nog blå bussen få hämta mig och spärra in mig med en sån där konstig tröja ;)
Ha det gött mina vänner...Pöss på er!!

2 kommentarer:

  1. Skönt att höra att du trivs,,även om det bara gått ett par dar.
    kramis,kramis

    SvaraRadera
  2. flott at du trivas Lizzan

    ônskar deg en riktig Glad Påsk

    kram

    SvaraRadera