måndag 14 februari 2011

Vaknade upp...

..i morse och kände ordentligt efter, men nej det är faktiskt ingen skillnad att vara 40+ mot 40 -. Känner mig precis som vanligt och jag är jag oavsett siffrorna på min ålder. Däremot känner jag mig fortfarande glad och varm över alla grattishälsningar jag fått både här och där, tack alla underbara människor för att ni finns och förgyller mitt liv!! Faktiskt så gör ni det varje dag, vare sig jag fyller år eller inte.
Nu är det då åter måndag och dags att ta tag i veckan, har faktiskt ingen som helst lust, men då hör jag min mormors röst eka i huvudet "det ena man vill, det andra man ska" , så rätt hon hade.... Har nu bara 8 veckor kvar på mitt nuvaranade jobb, bara 38 dagar att åka den långa vägen och svära över de förbannade vägmarodörerna vars enda uppgift i livet är att förpesta min tillvaro. Nog kommer jag inte slippa dem sen heller, men under betydligt kortare tid och sträcka.
Sytt har jag inte gjort sen Gustav Wasas tid känns det som, men det ändras nog snart.....
P& K

5 kommentarer:

  1. Det är ingen skillnad på 60- och 60+ heller. Bara lite närmare pension, hihi. Kram till dig på Alla hjärtans dag.

    SvaraRadera
  2. Grattis i efterskott och en kram på alla hjärtans dag!

    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. 40+ - nej, det ÄR ingen skillnad! Du blir bara visare och snyggare med åren!!

    SvaraRadera
  4. Jag får absolut hålla med de tidigare kommentatorerna...hihi...
    Ingen skillnad mellan 60- eller + ...tyckte inte ens det var ngn skillnad mellan 50 o 60 heller - jag känner mig lika "ung" oavsett talen.
    Kramiz o ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Grattis i efterskott! Kram jenny

    SvaraRadera