tisdag 15 februari 2011

Men vad i???

Gissa om jag känner för att vräka ur mig svordomar på löpande band, men av hänsyn till er stackare som läser så ska jag lägga band på mig!! Jag tycker om vinter och snö, och tycker att det ska vara riktig vinter, inte sån där gråslaskig. Men nu tycker jag nog att vinter är tillräckligt riktig och kan ge med sig. Det hade ju börjat smälta undan och minska rätt rejält på gården, blev lättare att vara ute. Men det var en kortvarig glädje, efter snöandet i slutet på veckan så är det åter fullt på gården. Som om nu inte det vore nog så smäller det till och blir -25, brrr. Märkte att det höll på att bli galet med vårt vatten igår, försökte ta en dusch, men det gick inge vidare och under natten tvärfrös det. KG har iaf fixat till det nu på morgonen innan han for till jobbet. Håller tummarna att Isbjörnsmaffian drar vidare och trakasserar nån annanstans snart alldeles snart..... Igår satte jag sprätt på födelsedagspengar, och jag känner mig så lycklig, har nu ett macroobjektiv till min kamera, och jag lekte loss lite igår. Med betoning på lite...mer lär det bli...





Frukost i magen och ordentligt med kläder på, sen bara ge sig iväg i kylan!! Glöm för tusan inte långkallsonger idag ;)

7 kommentarer:

  1. Så det är er (o)tur idag. Vi hade -22 igår, idag var det rena värmeböljan med bara -12. Läckra bilder! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Du glömmer väl inte din symaskin nu ,,när du fått en ny sak att leka med.....
    Vi har bara 8 minus här men så blåser det oxså,,att dubbla det hela kommer vi nog närmare den riktiga temperaturen i kinderna!!!Tisdags Kram

    SvaraRadera
  3. Macro är kul!

    Usch vad kallt ni har det. Vi hade -15° igår, men idag är det halverat och snöar!!

    SvaraRadera
  4. Fina bilder! Lycka till med fotandet.
    Här i sta´n är det just nu -7 utanför mitt köksfönster och det är mer än tillräckligt.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Häftiga bilder!! Den sista, är den tagen i spegeln ;-)
    Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  6. Hade vi varmast i dag? "Bara" -7. Fast det blåser ju så det känns betydligt kallare. Kasst när vattnet fryser! Uppväxt på landet och vet hur det är!!! Kan ju vara därför jag bor i stan nu.
    Snygga bilder!
    Kram Maja

    SvaraRadera