onsdag 13 januari 2010

Storstädning

Ja det är precis vad som just nu pågår i mitt syrum, har dragit till nått alldeles grönjävligt. Går inte ens att kalla det för kreativt kaos längre utan det är bara kaos!!! Men nu så ska här bli ordning, åtminstone en stunds ordning . Dessutom brukar åtminstone jag i städningen hitta saker jag glömt av att de fanns och dessutom få nya ideer. Som om jag inte hade tillräckligt med ideer...
Jaja nu ska iaf röjas så att min käre Store-Bror känner sig välkommen när han i veckan kommer hem från sin "sjukhusvistelse". Nu hoppas jag verkligen att de fått ordning på maskiniriet så att vi nån gång kan bli vänner på riktigt, som det hittills varit har minst fem handukar blitt förstörda av hans tilltag. KG tar de till sina, så snäll e han trots att de flesta har den icke manliga färgen babyrosa....
Min elvaårige som har genom tiderna som den filosof han är fått oss att skratta innerligt. Som när han vi nioårs ålder sa till sin äldre lärarinna "Det där med humor förstår inte ni fruntimmer", eller på resturangen när han efter att ha ätit fem bitar friterat säger att friterat tycker han inte om. På frågan om varför han då i jösse namn åt upp alla bitar svarar han; "Det är som pappa säger, bara att äta och hålla käften". Igår var det åter dags, jag satt vid min dator och surfade lite, Anton var i köket de andra barnen satt i samma rum som jag vid den andra datorn. Jag hittade en såå söt bild och säger till dottern att en sån ska jag tatuera på min rumpa, då kommer 11 åringen infarandes irummet och utbrister; "Har inte du plågat dig tillräckligt, fött tre barn och tatuerat dig två gånger" Vad månne det bliva av denna gosse???

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar