torsdag 7 januari 2010

God Morgon!

Hugaligen vad kallt det var där ute igår, gick knappt att gå ut. När jag skulle sätta igång det obligatoriska kaffet så tog helt plötsligt vattnet slut, gissa om det for svordommar i skallen på mig, lyckades i alla fall få till så pass mycket kaffe att både jag och KG fick oss en kopp. Sen var det bara ut och kika vad som stod på, jag var mest ivägen så KG fick dona själv. Efter dryga timmen så var kaffet tillbaka, han är inte så dum att ha trots allt min KG ;) Idag är jag hemma med alla barn och så klart har vi inge vatten i dag heller, tur att pappa kom hit med vattendunkar igår så kaffet är räddat.... Har varit ut med kupevärmare och nu är det bara att hoppas, hoppas att vattnet snart kommer...

2 kommentarer:

  1. Fy vad jobbigt, det där måste ju vara det värsta som kan hända en kall vinter näst efter att värmen slås ut. =(
    För övrigt gillar jag alla dina surdegar, ska bli kul att se vad det blir av dem. Dottern såg dem också och utbrast" Vad mååånga hon har!!" ;)
    Själv tycker jag att jag har för mycket men är inte ens i närheten av dig men det beror nog mest på att jag inte sytt öht det senaste halvåret, livet har ju varit fyllt av flytt och arbete med nya gården. Nu har jag dock kommit igång igen och ville blogga igår men då har jag glömt lösenordet till bloggen, fixar nytt och då har jag helt plötsligt ingen blogg!! Jag fattar ingenting men jag får väl fixa en ny. Känns ju lagom kul men bättre än ingen alls..

    SvaraRadera
  2. Vartefter jag läser blogginlägg "norrifrån" och e-mail från släkten så blir jag mer o mer övertygad om att vi har tajmat vår semester down under väldigt bra!!!
    Stackare vad ni har kallt!!!
    Du vill säkert inte veta vad termometern visar i Perth idag...??? :)))

    SvaraRadera