söndag 18 oktober 2009

Inte så mycket snack...



...men rätt mycket verkstad har det varit denna helg. Igår var vi en snabbis till stan jag, dotra och Lilleman, de andra två får ju hemlängtan vid brevlådan så det var bäst att lämna dem hemma ;) Först en sväng till systemet och fylla på lagret lite därefter blev det en sväng till Elgiganten där en ny extern hårddisk köptes och till sist köptes lim till reparationstapeten. Dotras nya rum har nu blitt så pass klart att hon flyttet in, saknas bara fondtapeten och den ska sättas upp vilket år som helst.... I vardagsrummet sitter det reparationstapet i nästan hela rummet, räckte så klart inte till alla väggar så det blir ännu en tur till stan...måste ju oxå köpa en present till Lilleman som fyller år på tisdag.
Har tvätt och dessutom vikt tvätt så det är nästintill tomt på tvätt, men det har säkert ändrat på sig nu när kära dottern har städat sitt rum, men jag är iaf nöjd med min insats med tanke på att tvätthögen varit lika hög som Mount Everest. Däremot ha jag inte sorterat strumpor, det är verkligen det värsta jag vet. Jag lägger dem i en tvättkorg och när det är slut på strumpor i strumplådan så köper jag nya strumpor. Vilket resulterat i att nu har jag en full tvätt korg och en full IKEA påse med omaka strumpor, kanske dags att ta tag i min fobi och istället för att åka till Thuns imorgon för strumpinköp, sätta mig och sortera lite....
Har en skoluppgift som ska in imorgon och den har verkligen satt myror i huvvet på mig och det har varit tvärlåst vad jag ska skriva om. Igår kväll så bara stod det helt klart vad jag skulle skriva om och ikväll har jag ägnat en stund till detta, fattas bara några referenser som jag har på jobbet. Så imorgon bitti skrivs den klar. Känns riktigt skönt!!
På sömnadsfronten har oxå hänt en del, först ännu ett förkläde, mönster och broderi från Linnea;

En dagisväska till en liten kille, eller den kan ju användas till vad som;
Sitter och funderar på om jag ska ta kväller eller om jag ska sy lite till....eller kanske sortera strumpor.....

3 kommentarer:

  1. Samma här inge kul med alla strumpor å då är vi numera bara två , jag o sambon.

    SvaraRadera
  2. Du har ju dragit fram som en tornado, ojojoj vad du fått mkt gjort!

    udda strumpor är skit, alldeles för många sådana alltid, vem äter upp dem??

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Du har fått en utmaning av mig. Kila över till min blogg så får du veta vad du ska göra. Kramar Ullis

    SvaraRadera