söndag 6 september 2009

Scrapskampen!

Har tjatat om att jag har alldeles för mycket scraps och att nått måste göras åt saken...nu är det så fiffilurigt att på en yahoo-lista som jag är med i har det startats en scrapsutmaning som kommer pågå drygt ett år. Och ett år kommer jag helt klart behöva på mig att minska på detta;
Ser att det är svårt att avgöra djupet på backarna som är ca 30cm, mycket scraps blir det...
Och här är lådan med mindre bitar, som är för stora att räknas till scraps och för små för att hamna i de andra lådorna.


Är inte bara djupt nere i syträsket, är även en Facebooknörd, phuu så har jag erkänt..blir straffet lindrigare då?? Härom dagen dök ett fint hjärta upp på FB och en diskussion uppstod om att detta skulle kunna bli ett bra quiltprojekt. Ner med näsan i scrpaslådan och vaska fram rosa och svarta scraps.

Sydde ihop ett gäng rosa lappar, satte en smal svart remsa och några hjärteapplikationer. Fram med en kul tråd och sen lekte jag massor med inspiration av FB-hjärtat.


Måste ju ha en baksida oxå...nu räckte inte de rosa lapparna och jag fick blanda in lite svarta. Ville leka mer och på denna sida hämtade jag inspiration från boken Threadplay av Libby Lehman.


Vill väl kanske inte säga att denna väska har en fram och baksida, utan den har en sida;

och en annan sida; Väskan har tre fack för lilla skärmattan (A4), den kortare linjalen och ministrykjärnet;

Om du vill se större bilder så finns det här i min zoomin. Nu ska jag hugga tag i lite hushållssysslor innan jag ska ge mig i kast med nått mer i sömnadsväg....

17 kommentarer:

  1. Så läcker scrapväska! Den är jättefint och inte det minsta en produkt av ratade rester! :o)


    Kram
    Anette L

    SvaraRadera
  2. Så fint man kan göra med "skräp". Jättetjusigt, Lizzan!

    SvaraRadera
  3. Jättesöt och lite tuff, passar dig perfekt. Kram Kikki

    SvaraRadera
  4. Väldigt mycket scraps, är nybörjare, så jag blir imponerad av mängden! Sedan tycker jag att väskan är jättefin. Tänk vad lite lappar kan bli fint!

    Ann-Christin i Svalöv

    SvaraRadera
  5. Hur fint blev inte detta då?? Jätteläckert, med rosa o svart, själv syr jag dina necässerer för fullt! Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Önskar att jag liksom du "orkade" ta tag i "skräp" högarna, blev riktigt inspirerad av dig, så vem vet? ; )))

    SvaraRadera
  7. Vad fin scrapsväskan blev, blir sugen på att göra något liknande senare i höst.

    SvaraRadera
  8. Jag gillar särskilt färgen på väskan. Jättesmart idé med en liten skärmatteväska. Vad duktig du är med quiltingen.

    SvaraRadera
  9. WOW vad fint det kan bli. Blir riktigt avundsjuk på hur fint du får till det.

    SvaraRadera
  10. Jädrans vad snygg! Jag vill också sy! Men måste nog göra något åt "knarkarkvarten" först... eller kanske inte. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  11. Så läcker o smart av "bara" skräp.
    Kram Lena

    SvaraRadera
  12. blev ju jättefin skärmatteväskan

    SvaraRadera
  13. Han är GRYM!!! :P ;)

    Du är ju fööör grym med din symaskin!
    Väldigt söt scrapväska, hjärtanen är välidgt fina!

    SvaraRadera
  14. Himla läcker väska! Och kviltningen är ju toppen dom vanlight när du varit i farten! Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Kanonfin väska och härliga färger
    Kram
    Rose-Marie

    SvaraRadera