onsdag 5 augusti 2009

Tisdagsmys

Måste faktiskt inte vara fredag för att ha en mysdag, inte om man har semester iaf. Min lillasyster har flyttat till en egen lägenhet efter många år av boende i korridor. Behovet av lite nya möbler blir därmed ganska påtagligt. När gubben kom hem igår tog jag bilen och for in till Uppsala och hämtade upp syster. Vi åkte först till Jysk där vi båda köpte två trädgårdsstolar. Vidare till Ikea där det inköptes en hel del möbler i kartong. trots stor bil med nedfällda säten blev det en hel del pussel innan allt låg i bilen och luckan var stängd. Magarna var vid det här laget ganska tomma så vi styrde kosan ner mot stan och åt Thai buffé, mumma. Klockan var en bit över tio när jag var hemma igen, men det var det absolut värt! Tack Syster för en härlig dag!
Familjen var väl inte helt odelat positiv till att jag övergav dem en hel kväll, men jag varken tog med mig kylskåpet ller satte hänglås på detsamma, och de är jufaktiskt inte helt tappade bakom...så de reder sig en kväll utan mamma!
Nu sys det här så nålarna glöder! Kanske kan bli en å annan bild innan kvällen....

1 kommentar:

  1. Det är alltid mysigt när man får tillfälle att ha en "syster&syster"-dag och är det så illa ställt där hemma när du är borta att familjen knappt får mat i sig så får du nog se till att åka bort oftare! Som sagt var, kylskåpet står ju där det står och spisen också. ;-)

    KRAM

    SvaraRadera