söndag 9 augusti 2009

Det svämmar över!

Ja, inte sån översvämning med vatten, nää av tyg. Men snälla säg inget högt till Kai får då blir jag portad på tygbutiker och så kan jag inte ha det. Det är inte så att jag har många stora tygbitar, de är alldeles lagom hanterbart många, men dessa mindre bitar som blir kvar efter projekt, för att inte tala om scraps (de allra minsta bitarna) de fyller två stora plastpackar från IKEA. När jag ibland får för mig att nu ska jag skära scraps i remsor eller fyrkanter och sy nått av dem behöver jag bara öppna locket till en av backarna så slås jag av vanmakt och åter går till mina härliga stora bitar igen. Det händer att jag får ideén att jag ska sy småsaker av de mindre bitarna (som är större än scraps men mindre än en FQ) inte heller där brukar jag ha nån framgång, de är såå trista. Igår sydde jag iaf lite småsaker av en del småbitar (även om jag tafsade lite bland de stora oxå. Två små nessar och en mapp för att förvara tex blöjor och våtservetter. innuti är det två fack.

Nu tror jag kaffehurran har puttrat klart så jag kan få i mig lite av den gudomliga mörka drycken!

2 kommentarer:

  1. Vad fina. Finns det mönster på blöjförvaringen? Är det en i FQ? Kram MY med dåligt minne hihi

    SvaraRadera
  2. Gulliga. Du är precis tvärtom emot vad jag är.... jag tycker det är hur kul som helst med småbitarna. Tycker det är så skoj att sy ihop dem...sen när de är ihopsydda så ligger de till sig en bra tid framöver. :D Kram!

    SvaraRadera