torsdag 28 maj 2009

Loppisfynd

Häromdagen fyndade jag två lådor med diverse sysaker och garner. Massor av bra att ha saker!! När jag bar in sakerna så stirrade KG på mig och mummlade nått om ännu mer skit, men vad vad han om vad som är viktigt? Har sorterat upp lite vad som fanns i lådorna, bland annat 307 dockor moulinegarn;

Ett okänt antal nystan virkgarn men de fyller en bananlåda;


För övrigt känns det som om tiden rinner mellan mina fingrar och jag hinner knappt fatta vad som hänt så är det sovdags, blir inte mycket vettigt gjort i syrummet, syr några sömmar per kväll. Tror aldrig det tagit mig så lång tid att sy en nesse som denna jag håller på med. Jag som brukar rasa fram som en furie i huset och göra sjutton saker samtidgt går mer omkring som en sengångare och plockar lite här och lite där. Den här förkylningen eller allergin vad det nu är äter mycket av min energi. Om den snart inte lämnar min kropp ifred så kommer jag gå ut i generalstrejk, vill inte ha det så här!! Har ju massor som trycker på att få bli klart och snart är det sommar på allvar, då brukar Mucklorna sno sylusten och inte lämna tillbaka den förrens i augusti, men jag tror jag ska skaffa mig ett hänglås och låsa in sylusten i ett hemligt rum och ge Mucklorna mitt morgonhumör istället, det tycker jag verkar bra för framtiden! Ännu bättre vore det om jag tog och löft på rumpan och satte på mig lite mer kläder än det jag har nu, tror inte att jag skulle bli så poppis om jag kom till jobbet iförd BH och boxertrosor ;)

Ha en bra torsdag!!

9 kommentarer:

  1. Jösses, vilket fynd! Ska du starta butik, eller :)))?

    SvaraRadera
  2. Vilket fynd, grattis!

    Trist när energin ger sig av sådär. Men det blir i alla fall inte bättre av att man lullar omkring och försöker - nej, antingen låser man in sig i syrummet en hel kväll med en skål godis eller också får man ta semester några dagar. Lycka till oavsett!

    SvaraRadera
  3. Vem vet, det kanske skulle bli succé med trosor och BH :-D
    Det är urjobbigt att gå och dra på förkylning/allergi och liksom varken vara sjuk eller frisk. Det kan ta knäcken på vem som helst.
    Du har i alla fall gjort ett riktigt fynd, bara brodergarnerna är värda många gånger mer än du gett för lådorna!
    Hoppas du blir piggare snart! Krama Ullis

    SvaraRadera
  4. Eller också skulle du bli omåttligt poppis om du kom till jobbet så. =D Bra idé med sylusten tycker jag, och fynden, de kan nog inte en karl förstå sig på men jag blev iaf lite sotis på alla garner. =)

    SvaraRadera
  5. Oh jisses så mycket garn, i mitt hem skulle allt det där räcka en hel livstid (och kanske lite till). ;-)

    KRAM

    SvaraRadera
  6. Vilket fynd! Så mycket garn! Vilken tur att du har börjat brodera.... Vad ska det bli av dina broschnålar då?:-)) Hoppas du piggnar till snart! Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Vilket fynd du har gjort!!
    Hoppas att du snart har energin tillbaka. / Kram Kerstin

    SvaraRadera