söndag 26 april 2009

Phuu..

Nu är jag alldeles slut, har storröjt vårt sovrum, fy tusan vad damm och skit det fanns i hörnen. Sängen är bäddad med inte bara rena lakan utan de är dessutom helt nya. Inte utan att jag längtar efter att få krypa ner för natten. Min städiver höll i sig så pass att jag gav mig även på Lillemans rum, den gossen kan samla på sig allsköns skit vill jag lova. Jag bar ut fem kassar med skit ur hans rum, då tyckte den lille herrn att det fick vara nog, så det får väl vara till nästa helg, då ska jag fortsätta röja upp så han får det fint och lättstädat. Även symaskinen har fått känna på min städnoja, ganska mycket damm samlas där med :)
Nu är det handling och middag som står på schemat, sen ska jag quilta vidare på det murriga mystäcket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar