söndag 15 mars 2009

Hemma igen

Och överlevt har jag gjort även om jag ska erkänna att jag är trött som bara den!! Åkte vid två på fredagen och efter en del trix så hittade jag rätt. Stort Tack till den trevlige killen på macken i Hummelsta som gav mig en mer begriplig karta och vägbeskrivning än Eniros. Fredag gick åt till att greja lite i lokalen och bädda. Jag rullade ut min luftmadrass och stod med pumpen i högsta hugg, upptäcker då att jag har ingen propp till madrassen. Det fixade sig tack vare en ängel vid namn Paul som kom farandes med en madrass som jag fick låna. Första natten sov jag inte så gott, frös så pass att jag fcik smyga upp och sätta på mig mjukisbyxor, sen så sov jag vidare tills kaffedoften nådde mina näsborrar :)
Vi tio slog kurserna igång och vi började med att sy med flip flop mallar under ledning av Kikki. Jag och kurvorna behövde lite till att bekanta oss och tycka om varandra. Det blev iaf en topp till en duk som jag ska ha i husbilen.
Efter en smaskig lunch tog min del vid. Mina elever sydde så snällt och jag behövde bara rycka in då och då. Alla utom Liz (som hade e hel del annat att stå i vid sidan av) blev klara med sina nessar. Så kul att se dem klara och jag tyckte så mycket om dem så jag försökte rymma iväg med dem.
Nädå, är bara på väg att fota dem ute i solen :)

Har haft en fantastisk helg med god vänner, snälla elever, fantstisk arrangör och god mat. Väl hemma var det bara att rulla upp ärmarna och hugga sta i de husmoderliga uppgifterna. Måste ju kompensera en hel helgs bortavaro. Så nu har familjen fått middag och disken är avklarad.
Höll på att glömma att lite tyg fick jag med mig hem oxå ;

14 kommentarer:

  1. Ser ut som om nån haft en trevlig helg....

    SvaraRadera
  2. Ni verkar ha haft en härlig helg! Bra resultat, gillade verkligen mumman på sista bilden;-)) Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig helg du verkar ha haft! Du måste ha varit en bra fröken eftersom alla fick sina necessärer klara! Och fina blev de dessutom. Den där tyghögen ser härlig ut, den skulle jag inte ha något emot att rota runt i.. =)
    /June

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga nessar. Hörs att ni haft en kanon helg. När kommer mönstren :))
    Hrliga tyger som bara råkade följa med .
    Ha de gott nu

    SvaraRadera
  5. Tur i oturen att jag inte anmälde mig till kursen, vi har haft magsjuka i helgen, men jag hade velat vara där. Fina necessärer, jag gillar den i city Girl-tygerna bäst!! Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Härligt resultat efter din kurshelg.
    Jättefina necessärer. Visste väl att det skulle gå bra. Och vilken godishög du köpt med dej hem. Blivande nessar?? Kram!

    SvaraRadera
  7. Hej bästa fröken!
    Tack för en härlig helg!
    Tänk att du kunde omvandla mig, den stora necessär hataren till att vilja sy flera :0)
    Det gjorde du jättebra!Hade skitkul
    hela tiden och är faktiskt jättestolt över min necessär med både underbyxerosa och bollfrans.
    Tills nästa gång vi ses,kramen/Sussie

    SvaraRadera
  8. Jättefin bild med allas olika men fina resultat på trappan!!
    KRAM Jessica

    SvaraRadera
  9. Vad är väl en bal på slotten...? Nä tacka vet jag städning, tvätt och strykning! Guuuud vad avis jag är på alla fina nessar!!! Men det går kanske att övertala dig att ha fler kurser? Kramr Ullis

    SvaraRadera
  10. Tror att Ullis o jag har varit på samma ställe, hade heller varit och sytt en snygg nesse, får hoppas på en till kurs ;0)) kram.

    SvaraRadera
  11. Kul att det blev så lyckat! Jättefina necessärer som knåpades ihop! Kram

    SvaraRadera
  12. Grattis! Du måste gjort ett toppenjobb eftersom det blev så många fina necessärer sydda!!!
    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  13. Hallo!
    Jisses va impad jag e.
    Både designa en nesse å sen hålla kurs oxå.
    Bra jobbat, de är jättefina.
    Kram
    :-)

    SvaraRadera
  14. Åh, det gläder mig att du och dina vänner har haft en så kanonbra helg! Massor av fina nessar och fina tyger. Annat blir det på de foton som tas på Finlandsbåten i April... De kanske inte ens hamnar på bloggen vid närmare eftertanke... ;-)

    KRAM

    SvaraRadera