lördag 21 mars 2009

Här händer det grejor!!

Har även idag haft minimal sylust och istället ägnat mig åt att plugga, tagit mig en jogging/promenad på 3,5 km, handlat, tvättat och andra nödvändigheter. På kvällskvisten åkte vi till Kära svärmor och grattade hennes gubbe. Passade även på och basta, tusan så skönt!! Väl hemma så blev det middag bestående av Tacos. Eftersom det bara var trams på TV så kröp jag in i mitt syrum istället. Surfade en stund och fann inspiration. Satte igång att sy av hjärtats lust, min syglädje är tillbaka!! Börjar banne mig tro att min kära kusinfru från Småland vet vad hon pratar, det inte bastun botar... En liten smygis på vad jag sysslar med;
Undrar om det slagit runt alldeles, det är både pastelligt och blommigt; romantisk som bara den, men kul som tusan är det. Nu är klockan så mycket att jag måste sova, men imorgon är en ny dag......och jag hoppas att inte Mucklorna snor sylusten av mig inatt.

7 kommentarer:

  1. Jag tror minsann du gått lös på en "godis-rulle" :) Härligt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jaså, du tror det? Det var ju insiktsfullt av dig. Så KLART jag vet vad jag pratar om! Det jag INTE vet nåt om kommenterar jag aldrig. ;-)

    Ha en härlig söndag och jag tror absolut att Mucklorna har hållt sig i skinnet i natt!

    KRAMEN

    SvaraRadera
  3. Det ser härligt ut, det du håller på med. Härligt också att ha fått sylusten tillbaka. Kan du skicka över lite, tror du? Jag är nämligen inte riktigt där än. Förresten så fick du beröm av dottern för utseéndet på bloggen, hon tyckte den var jättesnygg! (Och jag håller med förstås)

    SvaraRadera
  4. Ah, det ser läckert ut! Jelly rollsen från Liz är fina allihop :o)) Lycka till - det ska bli spännande att se vad du håller på med! ;o))

    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina tyger!! Härliga vårfärger! Härlig bild som dyker upp när man öppnar din blogg, man blir glad!!

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att sylusten kom tillbaka!
    Bastu botar! Svägerskan har rätt! Klok kvinna.
    Tygerna var MYCKET romantiska, vad ska detta bli?
    Kram från Norr

    SvaraRadera
  7. Så kul att din sylust är tillbaka! Och det du syr på nu ser bara sååå spännande ut. Skall bli kul att få se hela sen när det är klart.
    Kram Kerstin
    som också hade Tacos till middag i lördags

    SvaraRadera