söndag 15 februari 2009

Helgen slut..

..och jag med! Ligger nu i sängen med datorn på magen och tänkte försöka mig på en liten sammanfattning av den gångna helgen. Fredagkväll hade jag min lillasyster här på besök och vi slappade i soffan, goffade ost, kex och rödvin. Jag har bestämt mig för att nån gång ska väl jag bli vuxen och lära mig tycka om vin. Det sitter hårt inne ska jag säga och än så länge tycker jag det mesta smakar ruttna druvor blandat med mäsk.
På lördagen kom svärmor med familj och min pappa på fika. Fick presentkort så nu ska här shoppas till mig själv :) Blir inga tyger denna gång utan byxor, äger endast två par som jag kan ha på jobbet., ser inte fram emot att ge mig ut på byxjakt men det är väl bara att gaska upp sig och suga in fläsket runt magen.
Idag har jag varit på Knutmassomuset i Gimo tillsammans med Lilleman, där träffade vi Bästa Kusinfru och de underbara charmörerna A & V. Vi tittade på Knutgubbar och fikade, tog en liten promenad. Stort tack till er härliga Smålänningar som förgyllde vår eftermiddag.
I syrummet har det hänt en del, jag kämpar vidare med mina prototyper och snart är jag klar. Ska bli skönt att få sy nått som jag kan visa upp.
God natt!

4 kommentarer:

  1. I så fall är inte jag vuxen fast jag passerat tant, för rödvin är INTE gott! Och varför ska man pina i sig när det finns annat som ÄR gott?? Ha en bra söndagkväll! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Låter som om du haft det riktigt mysigt.
    Ja lägg dej i hård träning nu , det har jag gjort.
    Till slut hittade jag " min " druva
    Prova ett Shiraz vin , mums säger då bara jag.
    Ha de gott
    Kramen

    SvaraRadera
  3. Tack själva för att ni ville göra oss sällskap bland gamla politiker och seriefigurer! Och tack än en gång för "du vet vad", den är kanonfin!

    KRAM

    SvaraRadera
  4. Haha, då ska jag kolla vad det blir nästa år ;-)

    Ni verkar haft en mysig dag där bland alla knutar, låter spännande och har aldrig hört talas om det där förr, tänk vad mycket det finns att se och besöka! :-)
    Lycka till i byxjakten, du hittar säkert ngt snyggt, annars syr väl du ett par perfekta???
    kramar

    SvaraRadera