torsdag 15 januari 2009

Nytt strykjärn

Som jag skrev igår tänkte jag minsan nte åka hem utan strykjärn och riskera att stå utan en hel helg. Köpte ett på Onoff, Philips Azur som jag ville ha var slut. Så jag nöjde mig med ett Bosch, den har alla funktioner som är viktiga för mig. Hittills har ett strykjärn inte hållt mer en 2 år för mig så vi ska ska nog kunna hålla sams under den tiden. Har strykt och skurit tyger som inköptes på Quiltbiten idag. Vet att det finns nån som spricker av nyfikenhet över vad jag syr på, men kära du nu får du inga mer förhands tittar :) Snart mycket snart borde det dimpa ner i din låda, om allt går som det ska vill säga. Nu ska jag nog sy några sömmar istället för att retas. Tingeling!!

2 kommentarer:

  1. Hur behandlar du dina strykjärn egentligen? Mitt har jag haft i 16 år nu fast nu är det faktiskt läge att byta ut det. Jag önskar mig en strykstation. Och vet du, i februari ska jag gå på kurs på Quiltbiten för första gången.. =)
    /June

    SvaraRadera
  2. Grattis till din nya kompis! Hoppas han håller måttet även om det var en annan kompis du hade siktat in dig på från början.

    Vi får försöka planera in en träff i vår, vore kul att ses!

    Kram!

    SvaraRadera