söndag 11 januari 2009

Lite fart



Fick upp lite fart och har grejat lite, fått klart fyra maskinbroderade Djungeldjur från Smartneedle. Ska sy ett barntäcke av dem, har ingen riktig klar idé hur ännu men den kommer...

Har plockat fram två projekt som till hör kategorin för utmaningen jag hakat på, det ena är tänkt som en kundde, men jag har tänkt om och det kommer bli ett örngott till en vanlig kudde. För att live upp den lite har jag satt på lite applikationer som jag klippt ur ett tyg. Har även tagit tummen ut och sytt ytterligare ett block maskinapplikation, har två block klara sedan tidigare. Det ska bli ett barntäcke i starka färger.


Nu ska jag krypa ned i sängen och fortsätta med handbroderiet som jag påbörjade häromdagen. Ska broderas nio block och det är inte utan att jag funderar på om jag blitt alldeles från vettet. Tror jag verkligen på fullaste allvar att jag kommer ro detta iland? Men det är ju som sagt utmaningarnas år så jag måste ge det en chans.


GOD NATT!!

2 kommentarer:

  1. VILKA söta djungelmotiv!!! Var de dem du syftade på så är jag TOTALT såld!!! :-)

    Fantastiska!

    Lycka till med alla dina projekt och utmaningar, du är goer du! Alltid siktet inställt på något!
    kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Åh så fint du broderat!!!
    /Jessica

    SvaraRadera