söndag 7 december 2008

Söndag!

Var i hela h-e tog den här helgen vägen, jag bara undrar???? Fredags förmiddagen åkte jag runt och tittade efter ny spis åt oss så att vi även denna jul kan få oss ätlig julmat. Den gamla spisen har minst sagt sjungit på sista versen. Hamnade av en ren slump (????) i tygaffären i Östhammar, med ut hade jag en påse värde 700 kronor, oooopps, hur kunde det bli så? Hem och slänga i sig två mackor och slå igång en brasa. Åter iväg för utvecklingssamtal med Lilleman. Det funkar i stort bra för honom, lite slarv med läsläxa och ett hett humör när det spelas fotbol (väldigt konstigt???)annars så går det framåt.
Fredagskvällen sysselsatte vi oss med att fortsätta spisjakten, inte blev vi ett dugg klokare, tvärtom, tusan hakar så många finesser det finns att hålla reda på. Vi bestämde oss för att köpa den jag sett på förmiddagen i en liten butik i Harg.
Åter hemma stod dottern och trampade golv, hon ville ner på byn, så KG ställde upp. De hann inte vara borta länge förrens han ringde med beskedet att han kört på ett råddjur. Som tur var så hade han inte så hög hastighet så varken KG, dotter eller bilen för den delen skadades allvarligt. På bilen ramlade bara färg bort från plasten på fronten, det får vara oåtgärdat tills vidare.
Fick vetskap om en tragisk händelse inom släkten som jag inte vill gå in på med hänsyn till de inblandade, så en bra fredag slutade lite mindre bra.
Lördagen gick åt till att köpa spisen, förberedelser för kvällens fest och sen i väg till Märsta. Världens bästa L firade sin 30-årsdag med sommarfest. Massor av god mat och efterätterna gick inte av för hackor, satt sen som en orörlig klump på en stol. TACK TACK älskade vännen för en härlig kväll!!
Idag är jag rätt pigg för att ha varit ute och slagit runt, planen är att här ska bakas och sys. Måste ju testa nya ugnen! Ha en härlig andra advent!

1 kommentar:

  1. Med den där farten förstår jag att helgen bara försvunnit!!! Vi saknade dig i går, men du verkar ha haft en toppenkväll du med! Lycka till med baket i nya ugnen! Kramar Ullis

    SvaraRadera