tisdag 16 december 2008

Dagarna bara rullar på

Och det i ett rasande tempo, skulle behöva ha säkerhetsbälte på, eller kanske hjälm för att skydda huvudet. Jag har så förbaskat mycket runt mig just nu att jag inte vet om jag har arslet bak eller fram. Far runt som en tetting, men inte är det mycket som kommer ur mina händer. Har iaf sytt en necessär till en pirat, denna kille har tidigare fått grytlappar och ett förkläde med samma döskalle på. Nu har jag sytt så många av denna fula gubbe, är spyless på den och har bestämt att nu får han gå i pension. Dessutom trasslade maskinen mer än måttligt nu när jag broderade den vilket jag tolkar det som att även maskinen lessnat.

Idag har vi åter varit på sjukhuset med A, känns som om vi börjar bli stammisar nu. Som det verkar slipper vi återbesök ända fram till februari nu, möjligen ett hörseltest innan dess. Vi har till och från funderat på om han inte har liten hörselnedsättning. Samtidigt så fixar han mammas egna hörseltest, jag brukar viska ordet glass och hittills har det funkat, jag undrar om det inte handlar om en selektiv hörselnedsättning.

Imorse var ärkehäxan på besök hos oss igen!! Var på så grinigt humör att ungarna stod som tennsoldater, och de fick allihop sitta i baksätet. När vi kom hem nu på eftermiddagen beskrev dottern det för KG som "Ett levande helvete". Hon berättade att hon sagt till lillebror, "Och hon säger att hon kan klara sig utan kaffe på morgonen, när hon är så här med kaffe". Ibland önskar nog barnen att jag började röka igen, särskillt på morgonen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar