torsdag 20 november 2008

Vart tog den vägen??

Hela dagen idag har det ploppat upp ideér på vad jag vill sy. Har kliat i hela kroppen efter att få åka hem och SYYYY så det dammar om det. Tur att jag haft en del att göra så dagen har gått undan lite. När jag äntligen fick åka hem så kunde jag inte låta bli att göra ett litet glädjeskutt så där som kalvarna gör när de kommer ut i hagen på våren. Först var jag tvungen att ta en sväng om Gränby centrum, skåpen var i ett skrikande behov av påfyllning. Köpte även ett par vinterkängor till Lilleman för halva priset och ett par byxor till mig för 74,90. Eftersom jag iom detta tjänat så mycket pengar tog jag en sväng till min favvobutik Quiltbiten och köpte thermolanvadd och några tygbitar.
Hemma så tutade jag för att få bärhjälp, men det enda som hände var att det dök upp någon som höll upp dörren åt mig, grrr, svor som en borstbindare för mig själv och idiotförklarade hela familjen då främst den som ska föreställa den starkaste i huset. Killarna upptäckte mammas humör, har väl utvecklade känselspröt och vet när det gäller att stryka medhårs, så de packade snällt upp kassarna utan att jag behövde ge order, sånt gillar mamma och hjärtat tinade lite. KG kom sedan upp röksvedd om näsan från källaren, vår panna hade trasslat så han gjorde sitt bästa att fixa till den när jag ilsket tutade på gården, även han blev förlåten och mitt goda humör kom tillbaka. Nu är middagen överstökad sedan länge och jag borde ha hunnit sy minst en necessär, men vad har hänt? Jo, jag fastnade framför datorn och inspirationen är puts väck!! Vem fan tog den från mig??

1 kommentar:

  1. Ja här är den då inte. Inspirationen alltså. Sorry! Hoppas den har återfunnits by now.

    Ha en skön helg, världens bästa symaskinist!

    KRAM

    SvaraRadera