söndag 16 november 2008

Tiden går såå fort

Verkligen läskigt, dagarna rullar på i ett huj knappt att jag hinner med att springa med i hjulet. Om 38 dagar är det julafton, SHIT säger jag bara....jag har knappt börjat fundera på julklappar men det blir rätt lugnt på den fronten i år eftersom vi vecka 5 åker till Åre och den resan kostar fläsk! I år är det något annat speciellt som borde firas på julafton, jag har då haft min blogg ett år. Det måste ju på nått sätt firas, eftersom jag bestämt mig för att jag för att fira mitt ett års jubileum vill lotta ut julklappar så sätter jag fart på lotteriet redan idag. Jag har bestämt mig för att ge bort 3 stycken julklappar och vad de kommer att innehålla styrs av vem mottagaren är. Därför måste jag få lite tid på mig så att vinnarna får sina paket till julafton. Utlottningen går till som så att ni skriver en kommentar till detta inlägg = 1 lott, och ni som tidigare skrivit en kommentar i min blogg får ytterligare en lott. En vecka ger jag er, senast söndagen den 30 november kl 24.00 vill jag att ni skrivt er kommentar för att vara med i utlottningen. Den 1 december drar jag vinnarna, därefter luskar jag lite vem vinnaren är och fixar till julklappar som jag tror passar. Måste erkänna att jag tycker det ska bli skoj, tycker ni???

30 kommentarer:

  1. Hej Lizzan!!
    Ja tiden bara springer iväg.
    Man skulle behöva bromsa den ibland.
    Klart det skall bli skoj med en tvälingen hos dig. En kul och enkel tävling.:-))
    Kram Kerstin i Råröd

    SvaraRadera
  2. Hej Lizzan!
    Du är en härlig kviltvän och stor inspiratör. En vacxker dag kommer nog t o m jag att sy necessärer ;-). Ta det lite lugnt med kviltningen så du inte pajar axeln helt. Råd från en som har haft strul med det i drygt ett år. Jag vet att det är svårt att ta det lugnt, det är ju så roligt och både du och jag har ju lite bråttom här i livet - men var försiktig. Kram Kikki

    SvaraRadera
  3. Halloj Lizzan!
    Din blogg är en av de bästa i mitt tycke eftersom du skriver vardagsliv..Helt suveränt!
    kramar i parti/pialuttan

    SvaraRadera
  4. Hihi vilken himla kul tävling! Kan ju rakt inte motstå frestelsen att skriva en liten kommentar och hoppas på en spännande vinst ;-).. Fast hmmmm, en kommentar hade jag nog skrivit även om det inte ingått i instruktionerna!

    Får jag tipsa om denna på min blogg??

    KramKram //K

    SvaraRadera
  5. Lotteri? Det är jag gärna med på!

    // Linnea
    linblomman.zoomin.se

    SvaraRadera
  6. Hej Lizzan!
    Klart jag måste göra en kommentar direkt. En julklapp från dig vore ju toppen!!!
    Bentobox täcket blev helt underbart. Vad duktig du är på att quilta.

    SvaraRadera
  7. Hej Lizzan!

    Himmel har du bloggat i ett år...Tiden går verkligen fort. Jag är så glad för din härliga blogg och utan dig så vet jag knappt om jag hade sytt necessärer :))) Och tävlingar är ju alltid skoj...
    Kramar My

    SvaraRadera
  8. Kul att se hur bentoboxen har vuxit fram från de tyger jag hämtade åt dig i NY.
    Jag är med o tävlar till din bloggs 1-årsjubileum!
    /Jessica

    SvaraRadera
  9. Åh, gud vad spännande, det här vill jag vara med på!! Vilken skoj idé!
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  10. Jamen du är ju för go - tävling med julklappar och allt! :o)) Du vet ju att jag är en flitig bloggläsare hos dig *blink blink* men jag tror ta meig sjutton att jag ska härma dig lite och också utlysa en tävling i min blogg... Så välkommen dit om en stund! :o))
    Kram //Anette
    anettemcl.zoomin.se

    SvaraRadera
  11. Jag vill också gärna vara med i utlottningen av en julklapp. Din blogg är en ny bekanskap, men jag kommer definitivt att återkomma!

    SvaraRadera
  12. Trodde du att du skulle slippa få en kommentar av mig den här gången så trodde du FET-FEL! ;-)

    Har ju några av dina alster redan så jag vet vilka finfina vinster/julklapar som står på spel.

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Hej!
    Vill gärna vara med i din jultävling.
    Jag brukar titta in hos dig då och då.
    Tycker att din Bento Box är jättefin.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  14. Hej Lizzan!

    Har själv börjat att blogga o det är ju jättekul.

    En tävling vill jag gärna vara med i, har ju sett vilka fina saker du syr.

    Ha en fin dag o var rädd om dig.

    Kram Inger i Segeltorp

    SvaraRadera
  15. Vill jag bli på bra humör så går jag ofta till din blogg. Du har ett äkta quiltershjärta som jag sagt förrut.
    Gullig du är som roar oss i det här grååååååååååååååååååååa vädret.
    Kram LjusneLotta

    SvaraRadera
  16. Hej Lizzan.
    Din blogg är så härligt varm och rolig.
    Är gärna med på en tävling.
    Ha de.

    SvaraRadera
  17. Kul tävling! Håller med dig om att tiden bara springer iväg...först idag blev jag färdig att skriva denna kommentaren!

    SvaraRadera
  18. Hej Lizzan!

    Jag läser din blogg nästan varje dag och häpnar över hur mycket du hinner göra på en dag. Med arbete, studier, familj, hus och hem och tid att för sömnad. Är det säkert att du inte har fler än 24 timmar på ett dygn? Jag har funderar på hur man ska få fler timmar per dygn, har du någon bra lösning på detta?
    Kram från Eva W i Gammelstad (sjuksköterska) Tjena kollega!!!
    www.evaw.zoomin.se

    SvaraRadera
  19. Gillar din nya fräscha sida..Och dina friska texter...!!

    SvaraRadera
  20. Hej Lizzan!
    Roligt med en liten tävling. Det är alltid kul att titta in på din blogg.
    Kram Agneta på Åland

    SvaraRadera
  21. Hej Lizzan, så läcker du gjort din syblogg, så vackert foto, läser den med jämna mellan rum, såg nu tävlig, klar man vill vara med, du gör så mycket fint. Kram Lena

    SvaraRadera
  22. Jaaaa, jag vill också va´med i din skojsiga tävling. Sitter redan och håller tummarna för brinn kära livet. Önskar dej ett superbt veckoslut! Kram L.

    SvaraRadera
  23. Halloj! Jag var övertygad om att jag hade varit här och skrivit ett inlägg, men det verkar ha försvunnit ut i cyberspace. Vilken tur att jag kollade... Jag bara älskar julklappar och är det sen något som är sytt av dig kan det väl inte bli annat än bra!!! Ha en underbar helg! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  24. Hej Lizzan,
    Tiden bara rinner iväg.
    Men jag kan bara hålla med andra kommentarer att det är kul att kolla din blog och se vad du hittar på.
    Plus att tävling hänger man ju på
    Hälsningar från Ankie i Karlholm

    SvaraRadera
  25. Hej Lizzan!
    Tack för besök och snälla ord i min blogg. Bloggandet är suveränt man träffar många härliga människor och får en massa inspiration.
    Jag vill gärna vara med i din tävlign.
    Stor kram

    SvaraRadera
  26. Hej Lizzan!
    vilken mysig blogg som jag tittar till emellanåt....
    stressa nu inte ihjälp för att julen nalkas utan ta dagen som den kommer....

    SvaraRadera
  27. Vilken fin blogg du har. Nu ska jag fortsätta att kika i den.

    SvaraRadera
  28. vad kul med en tävling :)
    Vilken jättefin blogg du har man blir glad av färgerna på den.

    SvaraRadera
  29. Ja men hejsan Lizzan...
    då ansluter jag mej till skaran som vill vara med i din tävling.:-)
    Passar på att berömma din blogg, det är alltid kul att kika in här och se vad du har för dej. Du skriver på ett så lättsamt och lättläst sätt. Erkänner att jag läst din blogg mycket längre än du anar :-)). grattar väl lite i förskott då till 1-årsdagen.
    Kram, Anne-Marlen

    SvaraRadera