tisdag 18 november 2008

Snillebixt...

...är inge bra att få på måndagskvällen. De kan straffa sig på tisdagsmorgonen, kan ge en form av baksmälla om inte annat en trötthet orsakad av för sent isäng. Kunde knappt släppa den idé jag fick igår ville ju se om det skulle funka. Vid halv elva fick jag lov att se mig besegrad och krypa till sängs, men prototypen följde med och jagade mig i drömmen. Tänkte nästan sätta fart och fortsätta sy på den innan det är dags att åka till jobbet, men jag inser att det inte är en bra idé. Alldeles för trött och risken är överhängande att jag då skulle glömma bort att åka till jobbet. Bråttommaja som jag är får öva i att ha tålamod, men middagen tänker jag baske mig inte laga ikväll då ska jag fortsätta sy på min prototyp. Eftersom tanken är att denna ska bli ett kursprojekt ivår så kommer jag inte visa några bilder förrens efter kursen. Om det blir så bra som jag vill alltså :)
Nu måste jag leta efter en lång tröja som går över baken. Jag har bestämt mig för att jag måste ut och jaga nya byxor till mig själv, dessa jeans med kort gren är inget för en mullfia som mig. Har som en tendens att åka ner och visa halva om inte nästan hela rövva och det känns inte alltför trevligt. Går omkring som en stel pinne och gör lite knyckiga rörelser för att byxerna ska hasa upp för höfterna istället för ner, men si det enda som händer är att det måste se kul ut för den som betraktar mig. Ska bara bita ihop och stå ut till helgen så ska jag ge mig ut på byxjakt....
Så var det dags att vråla givakt åt ungarna och se till att vi kommer iväg mot allvaret.
Ha det så bra idag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar