söndag 16 november 2008

Söndagmorgon

Känns nästan som jag är lika trött som jag brukar vara på måndagar. Om bara kaffebryggaren vill snabba på lite och bli klar nån gång så blir det nog fart på mig. Rackarns, nu vaknade KG innan jag fick i mig kaffe, bådar inte gott, brukar kunna leda till krig. Men jag ska försöka sitta här i mörkret tills kaffet är klart och sen smyga ut och hämta mig en kopp.
Hade en diskussion med mina barn för nån dag sen om kaffe, upptäkte på kvällen att vi inte hade några kaffefilter kvar. Jag sa att jag skulle strunta i att åka och köpa, kunde väl klara mig en morgon utan kaffe. Både dottern och Lilleman skrek rakt ut att jag måste åka, de tänkte inte tillbringa en morgon med mig utan att jag druckit kaffe. Försökte lite lojt med att så farligt kan det väl inte vara, efter ett rungande JO!!! så lommade jag till bilen och köpte kaffefilter. Dumt att utmana ödet och utsätta mina barn för nått som de reagerar så starkt emot :)
Nu har jag iaf en kopp i näven och ska nog få ordning på hästarna i stallet snart. Har inte så värst mycke kvar att quilta på mitt Bento box, ska nog kunna bli klart idag. Har tagit lite längre tid än beräknat eftersom jag var så dum att jag gick ut för att ta i ved i fredags och sträckte till min högra axel. Har precis fått hem en tub Heat Lotion med Aloe Vera har sprungit ikring och luktat Jenka hela helgen, det har haft effekt och nu känns det riktigt bra. Jag vill bara lyfta ett varningens finger för er som har denna salva, smörj inte in under armen!! Satan vad det brände, kändes som jag hade en majbras under armen i säkert en timme, men är huvvet dumt så...

5 kommentarer:

  1. Hej du, hej du.... drick ditt kaffe och ha sen en skön söndag!!! Kanske du till och med får lite sytid...
    det hoppas jag på att få idag.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hunnit få i dig både en och två rejäla muggar nu så att övriga familjen vågar sig upp utan att hamna i drakens eldsprutande det första de gör på morgonen. ;-)

    Ha en fin söndag kompis!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. :..fniss..Drick ditt kaffe du, det är nog det bästa...fniss...
    Ha det bra.
    Malin

    SvaraRadera
  4. Skratt, det är nog lugnast att du dricker kaffe. håller med om Heat Lotion, den är suveränt bra men luktar....

    SvaraRadera
  5. Heat Lotion, är det ett alternativ till zonsalvan? Antar att den är bättre eftersom du använder den. Har aldrig hört talas om den.
    /June

    SvaraRadera