tisdag 25 november 2008

Forsättningen....

Inte nog med att vi var insnöade igår och inte kunde ta oss till jobbet, vid sju igår kväll satt jag och sydde och poff så var strömmen borta. Alldeles kolsvart i hela huset, fram med ljus och slå sig ner i soffan. Tusan så trist det blir utan ström, finns som inget att göra. Är bra att bli påmind ibland. Vår egen entertainer A körde charader för oss, vilken fantasi den killen har, han showade nonstop i säkert 45 minuter. Vi halv nio gav jag upp och tog med mig Lilleman till sängen. Vi var lite rädda att inte strömmen skulle ha kommit tillbaka nu på morgonen för det hade inneburit kaos. Inte pga snö utan en grinig mamma som inte fått sitt morgonkaffe. När barnen vaknade i morse drog de en djup suck av lättnad när de såg att strömmen var tillbaka...........

4 kommentarer:

  1. Ja man blir verkligen handikappad utan el. Tur att ni i alla fall har värme! Och vilken tur för alla Alundas invånare att du fick ditt morgonkaffe ;o) Ha det gott! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. När man inte är mitt i kaoset kan jag inte låta bli att tycka att det låter liite mysigt samtidigt... Mys med tända ljus, sprakande öppen spis, mörker och primitivt... Bara det kommer tillbaka inom rimlig tid!

    Hoppas det är bättre idag o att ordningen är "återställd" till nutid och bättre väder!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jag var i Uppsala igår och det var verkligen kaos. Det toksnöade och blåste hela dagen, jag var lite rädd att vi inte skulle komma hem, som tur var åkte vi sjukresa så det var inte jag som körde. Här hemma är det lugnt, det slutade snöa igår fm men ska tydligen komma mer idag. Det skulle det gärna få göra om det inte vore så att det ska försvinna igen om bara någon dag. Trist! Det hade inte gjort ett dugg om det hade stannat kvar till mitten av januari, sedan hade våren kunnat få komma... =)
    Dottern är glad över snön, hon får skjuts till skolan och idag ska hon ut och tolka med ponnyn..
    Förr hade vi strömavbrott rätt ofta här och det var mysigt tyckte vi. Vi har en braskamin och en gjutjärnskamin som vi både kan elda och laga mat på och vi passar på att ställa fram levande ljus och spela kort eller något annat, dottern är speltokig. Sedan blir det nästan en besvikelse när strömmen kommer tillbaka. Men det är klart, är man mitt uppe i något, då kan det vara lite irriterande.
    Hoppas ni har det lite lindrigare idag! Kram!
    /June på www.junebacken.se

    SvaraRadera
  4. Hej hopp!
    Jag vill också ha mer snö! Idag har det töat här, så nu är det inte mycket kvar... men jag vill å andra sidan inte bli av med elen... ;o) Kram

    SvaraRadera