lördag 4 oktober 2008

Ditt o datt

Igår var jag till Västerås och min symaskinsförsäljare för att få ordning på min Brothersymaskin som stått i skamvrån sen i somras. Hon skruvade dammade ur och smorde upp. Efter behandlingen sydde den så fint så. Jag ville att vi skulle göra ett broderi oxå innan jag var helt nöjd. Hade ju såklart glömt ta med broderiramar men det ordnade till sig, en av P´s kunder som bodde i närheten kom med sina. Ibörjan gick det så bra så och det blev så fint, men efter ett par färger så började den hoppa iväg och till slut hade vi ett riktigt konstverk :) Glad att det hände där så att hon fick se hur maskinen beter sig eftersom de på verkstaden säger att det inte är nått fel på maskinen. Hoppas på tredje gången gillt nu....


Kunde ju inte motstå att köpa några tyger;


De här tygerna kom i paket från USA i torsdags;

Lilleman ska på kalas idag så jag sydde ett pennskrin till killen som fyller år, har lagt i pennor sudd och pennvässare;


Nu ska jag blaska av ansiktet, leta presentpapper och slå in presenten. Ska åka med KG till hans jobb och hämta ved idag. Inte för att jag så mycket till lust, men det är bara till att bita ihop.....

3 kommentarer:

  1. Hej, vad fina tyger du köpt. Jag väntar också på tygpaket från USA...
    Bor du i Västerås-trakten?
    Kanske vi kan ses nästa gång vi ska till svägerskan i Ramnäs... :)
    Ha en riktigt skön helg, kram!

    SvaraRadera
  2. Synd att ni inte fick ordning på maskinen, men det var väl tut att den uppförde sig illa när du var där. Hoppas att de kan ordna så att den syr som den ska.
    :) Mathilda

    SvaraRadera
  3. Snygga tyger du handlat.
    Synd att maskinen ska krångla. Hoppas att de nu kan få ordning på den.
    :) Mathilda

    SvaraRadera