tisdag 7 oktober 2008

God tisdagsmorgon

Om det nu finns nått gott med denna morgon; disigt ute, is på bilrutan, och tre kilo grus i ögonen trots 2,5 kopp kaffe och ansiktstvätt med iskallt vatten. Vet iaf att jag brukar komma igång när jag väl är på plats.
Igår fick jag ett paket med barnkläderna som jag vann förra veckan, vilken härlig kvalitet det var på dem, synd att det inte var storlek som passade mig, fast jag vet inte hur det skulle mottas om jag kom till jobbet iklädd sparkdräkt och hjälmmössa. Finns två varianter, antingen skulle de skruva besvärat på sig och inte våga titta på mig annat än i smyg, eller så brista ut i gapskratt och fundera på var maskeraden ska äga rum, förresten det finns en variant till, lite snällt och försiktigt lirka med mig till jouren och få mig inlagd på papper. Så det är nog inte synd att kläderna inte passade det är nog tur :)


Klart att jag hann sy i helgen oxå, jag som har en hel del måste saker att sy gjorde nått helt annat, sydde ännu en necessär ur tidningen Fatquarter, jag gillar modellen, bra och praktisk samt en riktig utmaning att sy. Denna variant fick färger som jag egentligen tycker skär sig, men ändå på ett lagom sätt. Döm själva;



Nu är det dags att gå ut och slå igång bilen och skrapa rutorna. Ha en bra tisdag!

3 kommentarer:

  1. Du är så himla duktig på necessärer, jag tyckte att det tog en massa tid och var lite tråkigt, inte värt besväret, på något vis. Men jag har bara sytt en än så länge, det blir kanske bättre.
    Modellen på den här necessären var ju jättemysig och färgerna tycker jag nog inte skär sig alls, de är snygga ihop, speciellt det där hjärttyget blev jag lite kär i...
    /June på www.junebacken.se
    P.S. Jag tror på den sista varianten så det var nog tur att det bara fanns i smått..D.S.

    SvaraRadera
  2. Jag kan se dig framför mig iklädd sparkdräkt och... nääeee det är nog tur att den inte finns i din storlek ;o) Risken är stor att du blir klädd i kramskjorta istället.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Ha ha dagens första skratt.. sparkdräkt och hjälmmössa,ingen höjdare om man istället blir påklädd en kramskjorta hii.Nu skall även jag ut o skrapa bilrutorna och åka till jobbet.

    SvaraRadera