fredag 26 september 2008

Fredagssysslor

Eftersom jag varit lite krasslig i magen och inte är riktigt bra ännu så ville de inte ha mig på jobbet idag. Skulle inte heller kunna leva med mig själv om jag åkte dit och smittade ner allihop. Igår när jag var in till stan och lämnade täcket så passade jag på att lura in KG på IKEA. Jag hade redan rekat och visste precis vad jag ville ha. Då det jag ville ha finns strax innan kassorna smet vi in där, lite konstiga blickar fick vi men det struntade vi i. Tog det vi skulle ha och ut via en självscanningskassa, tror inte vi var därinne mer än en kvart sammanlagt. Gissa om KG hade ett förnöjt leende på läpparna när vi satte oss i bilen, sånna shoppingturer är fullt i hans smak.
Det som inhandlades var två hurtsar med trådbackar som det ska göras ett skärbord av tillsammans med en skiva som jag tidigare inhandlat på IKEAS fyndhörna för 14 kronor. Köpte även två plastbackar med snett lock där jag ska ha mina scraps.
Jag och grabbarna började sortera tyglappar igår, kom till hälften ungefär. Fortsatte lite idag men så dök det upp några lappar som viskade att de ville bli en liten necessär, vem kan motstå en sån önskan?? Inte jag iaf....så jag ritade en liten trollslända och sydde ihop en nesse.

Här är lite bilder från kaoset som jag försöker bringa ordning i;

Nu ska jag steka på hamburgare till lunch åt mig och grabbarna sen ska det städas vidare.

3 kommentarer:

  1. NEEEJ men hur kunde du göra SÅ????
    Lära en karl att man KAN shoppa snabbt på ikea...???!!!!

    Söt, liten väska, förresten....

    SvaraRadera
  2. Åh, jag är ju bara såå kär i de där söta små "nessarna". Min har fått en hedersplats i min gula handväska och den har även fått det ärofyllda uppdraget att hålla reda på min concealer bland annat - dvs. det mest livsuppehållande för fru S. Framför allt dagar som den här...

    Btw; Syr du större necessärer också? Alltså jag vet ju att du syr ännu större för en sån har ju jag *stolt* men jag menar större i samma modell som den jag fick? Min mamma blev nämligen väldigt förtjust i min lilla nesse och skulle vilja ha en som var något större, fast ändå i samma modell.

    OM du nu gör det, eller kan tänka dig göra det, så skulle jag förstås ersätta dig för den. Jag tigger bara presenter till mig själv, inte åt andra... ;-)

    Love you, bästa "kusinfrun" man kan ha. Krya på magen!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig necessär! Kan man bli annat än glad av de färgerna?!
    Jag säger som de andra rebellerna; Det vill bara bli bra!!! Det kommer att bli kalasfint i ditt syrum! Ha en underbar fredag!!! Kramar Ullis

    SvaraRadera